RTV Teorija i praksa

Crtani filmovi i programi sa lutkama su pogodni za decu ovog uzrasta jer doprinose razlikovanju radnje u emisiji i stvarnosti, pošto junaci ne liče na Ijude iz detetove okoline. Period 5-7 godina Deca uzrasta od 5 do 7 godina već raogu duže vreme i sa većom pažnjom da prate program, lakše razlikuju realno od nerealnog, ali još imaju velike teškoće. Uspevaju da se orijentišu u vremenu. Emisije namenjene deci ovog uzrasta pored zabavnih treba da imaju i obrazovne sadržaje koji treba da budu prezentovani kroz igru i zabavu, Pogodne su kolaž emisije u kojima se smenjuju crtani, lutkarski, igrani i kontaktni delovi. Smenjivanje različitih segmenata duže zadržava dečju pažnju. Dobre su emisije sa voditeljem i nekoliko stalnih likova. Takvi su npr. programi tipa Ulica Sezam, Kocka, kocka, kockica. Ponavljanje i humor treba da budu važan element dečjih TV programa. DOPRINOS INTELEKTUALNOM RAZVOJU Adekvatni dečji TV programi, što znači programi prilagođeni uzrastu, mogućnostima i potrebama deteta, mogu da pomognu roditeljima i vaspitačima u odgoju i vaspitanju dece. 1. TV program pomaže detetu da bolje upozna svet oko sebe, da produbi saznanja koja ima o sebi i svojoj okolini i da stekne nova znanja, Ovome naročito mogu da doprinesu emisije koje prikazuju ono što dete ne može da stekne u svojoj neposrednoj okolini ili što ne može da vidi golim okom (npr. prikazivanje krupnog plana, usporeno kretanje i sl.). 2. Posebno odabrani sadržaji pomažu detetu da usvoji određene norme ponašanja ili da reši određene moralne dileme. Oni doprinose formiranju moralnog lika deteta. 3. TV program utiče na razvoj intelektualnih sposobnosti tako što obogaćuje rečnik, pomaže namerno usmeravanje pažnje, razvija sposobnost zapažanja, procenjivanja i zaključivanja. 4. Program može da pobudi interesovanje za određene sadržaje, a inventivni, maštoviti programi doprinose razvoju mašte i fantazije.

111