RTV Teorija i praksa

se i članovi Jugoslovenske radio-televizije. Njih je dovoljan broj, kako onih koji predstavljaju matične radio-televizijske organizacije, tako i drugih koji spadaju u kategoriju lokalnog radija. I upravo od vrednosti stručnjaka koji ulaze u našu muzičku javnost, od njihove dobre opremljenosti odgovarajučim znanjem, zavisi i uticaj koji ove organizacije vrše u javnosti, snaga njihove informativne i obrazovne delatnosti. Ako govorimo o muzičkoj stvarnosti, nesumnjivo je da nju predstavijaju sve komponente koje na nju utiču. To su na prvom mestu različiti obhci muzičkog života zavisni od razvijenosh određenih muzičkih institucija: filharmonija, opera, muzičkih škola, ah pri tom ne treba zanemariti ni amatersku delatnost u svim njenim vidovima. RTV organizacije očekuju višestruku pomoč od visokih muzičkih škola - akademija ih fakulteta. Ona se pre svega ogleda u obrazovanju muzičara-instrumentalista koji mogu da sudeluju u različitim ansambhma radija, ah istovremeno i muzičkih stručnjaka drugih profila koji mogu da izvršavaju sve složene zadatke koje pred njih postavi jedna profesionalna organizacija poput radija, odnosno televizije. Možda samo na prvi pogled izgleda da nema razlike u zahtevima koje pred instrumentaliste postavlja sviranje u ansambhma radija i televizije. U osnovi i jedni i drugi moraju da budu izvođači visokog kvahteta sposobni da radne programe ostvaruju na najvišem nivou. Na žalost, kod nas ne postoji svest - ovo ničim posebno nije ni stimuhsano - o složenosti izvršavanja radnih obaveza u studiju. Pre svega u pitanju je obim radnih zadataka koji svaka muzička produkcija mora ]asno da odredi i ispuni kako bi se isplatilo postojanje jednog ansambla Snimanje u uslovima studija i visok stepen odgovornosti za i najmanju pogrešku koju mikrofoni pomno beleže, izazivaju veliku nervnu napetost koju ]e teško dugo izdržati. Ni]e stoga nimalo neobično što se u nas orkestri radio-stanica često osipaju i u njima pojavljuju nova lica. U izvesnoj meri na to utiču i zarade, trenutak kada se pojedincima učini da je njihovo umeče bolje plačeno u jednoj nego u drugoj ustanovi. Drugi, ne manje važan činilac od značaja za ovakva kretanja, jesu sasvim sigurno upravo pomenuti uslovi. To je element sa kojim mora da se računa i koji je od bitnog uticaja na kvalitet sastava muzičara koji deluju na radio-stanicama. Ovo je posebno važno jer su sva druga dejstvovanja: koncerti, operske

103