RTV Teorija i praksa
medijskorn prelamanju izvesnih iskustava, ako hoćete, životnih ili totaliteta sveta u kome živimo. Svaki nas TV dnevnik je još daleko, daleko od toga da mu verujemo. On je falsifikat već od izbora materijala. To se sve kreira, i jako je različito od onoga što se zbiva. Vrlo smo često skloni da Dnevnik posmatramo kao neku vrstu odraza, i da čak od njega i tražimo da bude odraz. Pokušajte da mislite o TV dnevniku kao o umetničkdm delu koje svake večeri napravi jedna grupa Ijudi pod rukovodstvom jednog ćoveka koji je, recimo, kreator tog Dnevnika. I videćete, ako samo mislite o toj mogučnosti (a predmet tog umetničkog dela je životni materijal tog dana) onda je svaki Dnevnik mogučnost jeđnog dokumentarnog filma o tom danu, dakle, jedno proživljeno, dokumentarno, snažno TV delo koje ima jaku mogučnost dejstva. A ne da neko stoji i da mi prepričava taj dan. Reporter koji izveštava ne sme da bude u studiju, niti spiker sme da priča napisanu stvar. Dakle, da ja iskreiram dnevnik-dramu ovog sveta tog dana, kako se ona danas zbivala u svetu. Prema tome, ako uzmeš medij kao mogučnost da izraziš svoju umetničku viziju sveta, onda ćeš videti kako je televizija u stvari nešto drugo od onoga što sada jeste... R POPOV: Ti si, Aleksandre, izneo jeđan veoma jak argument o mogućnosti manipulacije istinom, To je snažna korekcija onoga što sam ja rekao. ]a bih to ovako postavio: uprkos tome što je teievizija izvanredna sprava za otkrivanje neistina, za razotkrivanje frazera, mogučna je, ipak, uprkos tome, i jedna sasvim druga uloga televizije da se pomoću nje izobličava istina... A. MANDIĆ: Pokušaj da zamisliš televizijski dnevnik kao Krležin dnevnik. Zamisli Krležu koji svojim načinom viđenja svetova, prelamanja budućnosti i prošlosti, kulture, ličnosti, intimnosti, osećanja itd., vodi televizijski dnevnik, Zamisli da ono što piše u njegovim dnevnicima govori svake večeri u pola osam, Kakvo to umetničko delo može da bude I Ovo što danas postoji na televiziji jeste neki patrljak o kome se, na žalost, misli u uskim kategorijama.
48