RTV Teorija i praksa

sa druge strane Rajne, žestoke polemike. Treba istaći da ih je vodila hrišćansko-demokratska vlada iz Rajnske Oblasti pod vođstvom Bernarda Vogela. Hrišćanski demokrati su u uvođenju kablovske televizije videli način za smanjenje uticaja tradicionalnih kanaia, za koje smatraju da su veoma naklonjeni tezama njihovih protivnika, socijalista i pacifista. Opozicija, koja se dugo opirala u parlamentu u Majncu realizaciji ovog projekta, na kraju se složila, protestujući protiv slobodnog pristupa komercijalnih društava mreži kablovske televizije, pogodnoj da potčini televiziju „moči novca”. Protiv koncepta kablovske televizije je i sigurno temeljnija, ali ponekad i iracionalnija, opozicija velikog dela leve inteligencije. Za Ijude kao što su Ginter Gras, ili sineast Aleksander Kluge, borba protiv kablovske televizije čini deo celine: na kraju 1984. godine za njih će biti od največe važnosti da optuže društvo za kompjuterizaciju, ili da spreče opšti popis stanovništva kao nepodnošljivo mešanje države u privatni život građana. Na zidovima nemačkih gradova često se može pročitati parola „пе dozvolite da vas kabluju”. Uzalud se govori o „zaglupljivanju nacije” putem američkih serija kad, greškom nemačkih investitora, dovoljno hrabrih da investiraju stotine miliona maraka godišnje za konkurentske kabiovske programe, ovi uzimaju lavovski deo vremena. Ovaj argument raože da naiđe na suprotan efekt kod Nemaca koji su odlučili da povrate izgubljeni nacionalni identitet. U tom pogledu, iskustvo iz Ludvigshafena, kome će se pridružiti još tri slična iskustva, u Minhenu, Berlinu i Dortmundu, biče odlučujuče. Ako se kablovska televizija u Ludvigshafenu pokaže pozitivnom, odmrzavače se kapital koji se u ovom momentu još uvek ne investira u ovaj vid komunikacija. Među zainteresovanim gledaocima nalazi se i bivši šampion, Franc Bekenbauer, koji je izjavio da je spreman da 1986. godine lansira program koji će biti posvečen samo fudbalu.

235