RTV Teorija i praksa

NALAZI Uprkos svim „skračenjima” projekta i metoda i krajnje akromnim sredstvima, anketa je ipak dala pregršt zanimljivih nalaza. Rezultati ankete upučuju na zaključak da je suština interesovanja, najjači motiv publike za ZOI, u atraktivnosti zimskih sportova, velikom spektaklu i raznovrsnosti takmičarskih disciplina. Tu motiviranost pojačava takmičenje, nadmetanje na najvišem, svjetskom nivou. Jaku motiviranost nalazimo i u identifikaciji gledalaca sa akterima igara, takmičarima. U toj, podsvjesnoj sferi. gledaoci nisu pasivni posmatrači već aktivni učesnici koji preživljavaju situaciju takmičara - iščekivanje, napetost, šokovi, radost, žalost, depresija. Jaka uzbuđenja izazivaju jake motive. Značajna motiviranost je i identifikacija gledalaca sa ulogom domačina. U toj ulozi gledalac osječa i sopst\mnu odgovomost, što pojačava njegovu želju da bude svuda prisutan - u ovom slučaju posredno, preko programa Humanistički i kultumi elementi Olimpijskih igara, koji se deklarativno ističu u prvi plan, nisu kod publike tako jak motiv. Publika ih tek usputno prihvata i saglašava se sa njima. Anketa pokazuje visok nivo gledanosti programskih sadržaja vezanih za ZOL Mada nije mjeren dinamički, taj nivo se održao tokom ZOI zahvaljujuči obilju, raznovrsnosti i atraktivnosti sadržaja. Ocjene i mišljenja pubiike o televizijskom prikazu ZOI su izrazito pozitivne. Gledaoci u svojim porukama, uz ocjenu televizijske realizacije ZOI odaju priznanje i televizijskim radnicima. Struktura anketiranih pokazuje da je auditorij dostizao opšti nivo. Sve kategorije su bile značajno zastupljene u strukturama po uzrastu, polu, zanimanju i mjestu stanovanja. Ovi osnovni nalazi mogli bi se sažeti u jedan zaključak: izuzetan događaj izazvao je izuzetno interesovanje, a

260