RTV Teorija i praksa

261

uspjeh ZOI i televizijske realizacije ZOI - visok stepen zadovoljstva publike. POUKA ZA ISTRAŽIVAČE Uz empirijske nalaze - rezultate istraživanja, istraživači, a posebno nosilac projekta, steknu i druga saznanja i iskustva koja obično ostanu nezabilježena. Neka od tih iskustava ovde čemo zabilježiti kao pouke. Izuzetan i krupan programski događaj je neodoljiv izazov za istraživački tretman. Ali, istraživački poduhvat ne mora biti, po obimu i pretenzijama, primjeren događaju. Krupan programski događaj može se propratiti skromnim istraživačkim postupkom. Naglašeno su značajne razlike u pristupu, uglu posmatranja i interesovanja onih koji su domačini priredbe (događaja) i onih koji to nisu. Čak je značajna razlika između onih koji su neposredni domaćini, na licu mjesta, i onih koji su to na posredan način, u širem smislu. Ocjena uspjeha neke velike priredbe formira se neposrednim (trenutnim, brzim) odjecima javnog mnenja, a ne istraživačkim postupkom post festum. Takva ocjena, data i prihvaćena, eliminiše interesovanje za istraživačke nalaze. Kada je velika sportska priredba predmet istraživanja (neposredno, posredno ili samo povod), suvišno je ispitivati: stepen opšte motiviranosti (po pravilu je visok); odnos publike prema visokim sportskim principima (po pravilu je stereotipan); preferenciju prema pojedinim disciplinama u grupi srodnih sportova (to je pitanje ukusa). Ako smo već sugerirali šta ne treba istraživati, da sasvim subjektivno sugeriramo i šta bi trebalo istraživati u odnosu publike prema sportu u TV programima: