RTV Teorija i praksa

pedagoškog rada i u novinarskom školovanju, što je opšta težnja univerzitetske obuke. • Visokoškolske ustanove sve osetljivije osluškuju kadrovske želje sredstava masovnih informacija i drugih poslodavaca iz oblasti komunikacija. Sve je prisnija saradnja dveju strana u koncipiranju nastavnih planova i u zajedničkim istraživanjima, inače toliko skupim. • Fakulteti za obrazovanje komunikatora nastoje da ponude više izbomih predmeta pa i celih programa kako bi studenti imali priliku da se, bar blago, usmeravaju u drugoj polovini školovanja. Pretpostavlja se da su oni do tada, delimično, otkrili ili stvorili izvesne lične sklonosti prema nekom mediju i tematskoj oblasti. Pruža im se mogućnost da kroz praksu u masovnim medijima informisanja i drugim komunikacijskim institucijama sve te svoje pretpostavke i prediiekcije provere. . • Visoke novinarske škole otvaraju svoj studij i studentima drugih fakulteta. Omogučavaju im paralelno studiranje novinarstva sa skraćenim rokovima. Time se postiže značajna racionalizacija studija, doduše, po cenu uže specijalizacije. Student medicine, istorije umetnosti ili arhitekture uz svoje redovno školovanje u četiri poslednja semestra studira paralelno i novinarstvo, tj. komunikologiju. Postače, dakle, novinar specijalista za oblast koja je predstavljala njegov osnovni studij. • Unutar fakulteta za novinarstvo zapaža se skretanje ka periodičnoj štampi i audiovizuelnim medijima, tj. radiju i naročito TV novinarstvu, što sa svoje strane iziskuje visoku tehničku opremljenost fakulteta skupim inventarom. • Ekspanzija službi za kontakte sa javnošču koje postaju glavna nekomercijalna poluga poslovne promocije, prisilila je novinarske škole da se prilagode potrebama za propagandistima ma koliko ta reč tvrdo zvučala. Ako je prvobitna orijentacija bila usmerena pre svega ka ekonomskoj propagandi, sada se sve više izučava opšta i politička propaganda. • Uočljivi su napori novinarskih fakulteta da anticipiraju nastavne programe za obrazovanje stručnog profila koji bi bio osposobljen za odabiranje, obradu i funkcionalnu

102