RTV Teorija i praksa

19С9 „Effec s of the rnass media of communication." G Eindsay and E. Aronson (eds.). The Handbook of Social Psychology, Readi g, Mass.: Addison Weslev. Wilens у, Harold L. 1965 „Mass society and mass culture; interdependence or independence?” American Sociological Review 29:2 (April): 173-97. REZIME Studija ispituje potencijalni uticaj televizije na orijentaciju ka kulturnoj homogenizaciji američkog društva. Intervjui u dubinu koncentrisali su se na dve promenljive: analitički odgovor razmišljanja gledalaca o samom programu, uključujuči, na primer, komentare o tome kako se elementi zapleta odnose na program kao celinu ili na karakter scenarija ili glumu, i interpretativni odgovor - razmišljanja gledalaca o odnosu programa sa njihovim vlastitim životima ili širim problemima društva i kulture. Podaci podržavaju hipotezu o kulturnoj homogenizaciji otkrivajući slične indekse analitičkog i interpretativnog odziva kroz obrazovne nivoe. W. Russell Neuman je docent političkih nauka i ko-direktor Istraživačkog programa o komunikacionoi politici na Masečusetskom institutu za tehnologiju. Ovaj članak je redigovana verzija rada saopštenog na godišnjem sastanku Američkog sociološkog udruženja, Njujork, 1980. W. Russell Neuman, Television and American Culture: The Mass Medium and the Pluralist Audience („Public Opinion Quartely”, zima 1982), Preveo s engleskog

N.Obradović

52