RTV Teorija i praksa

Izuzev emisije Dobro jutro deco, koju prati skoro 3/4 ispitanika, najviše emisija prati od 1/4 do 1/5 ispitanika. S obzirom da deca idu u školu u smenama, da su zauzeta i drugim aktivnostima sem slušanjem radija, nerealno je očekivati veću pračenost Vemi slušaoci emisija su samo ispitanici koji se nalaze u prvoj koloni tabele. To su, u stvari, redovni slušaoci. 1 ii Najverniji slušaoci dečjih emisija su deca od 10 do 12 godina. Deca od 14 godina manje prate dečje emisije. Od celokupne grupe ispitanika nešto manje prate dečje emisije i deca od 8 godina. Ocene dečjih emisija u sistemu školskih ocena, koji je primenjen u ocenjivanju, kreću se od 3,6 do 4,4 što se može smatrati uglavnom zadovol javajućim. Podaci o praćenju dečjih emisija i o njihovim ocenama pokazuju da one odgovaraju nameni zbog koje su uvedene na program. Međutim, to ne znači da ih ne treba stalno razvijati i prilagođavati heterogenom dečjem auditoriju koji ima različite potrebe. Ispitanici sami to i osećaju i traže da se u dečjim emisijama emituju novi sadržaji. Predložili su da se u njima daje više informacija o životu dece, da teme tih emisija budu životinje, svemir, da se u njima govori kako je nastao čovek, o Ijubavi, da se emituju bajke itd. Rezultati istraživanja nedvosmisleno pokazuju da je radio i danas, i pored pojave novijih medija, za decu važno sredstvo masovnih komunikacija. Čak i u razvijenim opštinama i gradskoj sredini, gde su druga sredstva masovnih komunikacija i raznovrsne institucije kulture dostupni većini dece, radio je, zajedno sa televizijom, knjigom, a u gradovima i bioskopom, veoma korišćen medij. Deca na radiju slušaju najviše zabavnu i narodnu muziku, ali slušaju i sve ostale emisije, tako da im radio služi i kao sredstvo za relaksaciju, informisanje, obrazovanje itd. Pored ostalog, a odmah iza muzičkih, slušaju i dečje emisije. lako je značaj radija velik za svu decu, mora se istaći da on izuzetno raste kod dece iz manje razvijenih sredina: siromašnih opština i sa sela, gde je mogućnost

82