RTV Teorija i praksa

koriščenja većine drugih sredstava masovnih komunikacija i institucija kulture, kao što smo videli, smanjena. Dostupnošću svojim celokupnim programom, tj. vrlo različitim sadržajima i emisijama, radio je kod dece, naročito u manje razvijenim sredinama, stekao posebno mesto među ostaiim sredstvima masovnog komuniciranja i kultumim delatnostima: veči broj dece prati radio nego što poseduje u svom domačinstvu prijemnika. Za mesto koje radio, zajedno sa televizijom, ima među ostalim sredstvima masovnih komunikacija i kultumim institucijama, u razvoju dece posebno je značajna mogučnost permanentnog svakodnevnog delovanja, za razliku od ostalih sredstava koja deluju povremeno. Pored opšteg, značaj radija u razvoju mlade generacije u nerazvijenim opštinama i seoskoj sredini potenciran je i realnom slikom stanja; izbor knjiga koje su zajedno sa radiom i televizijom najmoćnije sredstvo uticaja, često je krajnje siromašan u oskudnim bibliotečkim fondovima, a povremeni kultumi programi ponekad i ne zaslužuju taj naziv. Iz svih tih činjenica dalje treba izvlačiti zaključke o potrebi stalnog podizanja kvaliteta programa i njegovog prilagođavanja potrebama dece.

83