RTV Teorija i praksa

Rober Vanžerme

POLITIKA EMITOVANJA MUZIKE NA TV STANICAMA U EVROPI

Kulturna tradicija i nove tehnologije

Sa razlogom je rečeno da је radio bio najbolji reklamni razlog za industriju gramofonskih ploča. Međutim, možda će tehnološki razvoj dovesti televiziju u položaj suparništva i uticati da i ona postane isto tako aktivna u širenju muzike, jer nove organizacije u oblasti audiovizuelnih komunikacija upotrebljavaju redovno, kao osnovni materijal za svoje programe, zvučni snimak ulepšan slikama. Drugi uveravaju da iz ovih izmena korist nikako ne bi trebalo 'da izvuče samo šansona: zahvaljujući umnožavanju kanala koji se razvijaju u slobodnoj konkurenciji, gledaoci bi trebalo najzad da nađu, onda kada oni to žele, programe koji najviše odgovaraju njihovom ukusu - informativne programe kako bi bili u kontaktu sa svakodnevnom realnošču, umetničke programe da bi malo sanjarili i izašli iz svakodnevice, igre i zabavne programe da bi se razonodili, kulturne sadržaje za zadovoljenje kulturnih aspiracija. Specijalni kanali trebalo bi stvarno da stalno pružaju 1 jubiteljima različitu vrstu muzike koja im odgovara. Do sada, evropskom televizijom upravljale su snažne organizacije državne televizije koje su imale monopol pokrivajuči nacionalne teritorije: ovi monopoli nisu dovođeni u pitanje ni marginalnim prelascima teritorija u pograničnim zonama (osim u nekim malim zemljama kao što su Belgija ili Švajcarska u kojima ima i inače puno stranaca), ni prisutnošću dveju radio-difuznih

112

TELEVIZIJA