RTV Teorija i praksa

finansirana: firme tada plaćaju soliste i vreme utrošeno za snimanja U Evropi englesko društvo NVC Arts International obe/beđuje raspodelu baleta, recitala, opera, koncerata, dokumentarnih emisija o muzici, proizvode The National Video Corporation (pridruženo Covent Garden Video Productions i RM Arts, društvu kojim rukovodi Rajner Moric, jedan od najvećih producenata iz oblasti kulture) Proizvodi su ponuđeni širokoj publici ali do sada ove se video-kasete slabo prodaju. Finansijske garancije za kulturne proizvode uvek dolaze od državnih televizija: prema R Moricu prodaja izgleda ovako: 50% za državne televizije u Evropi, 25% za kulturnu kablovsku televiziju i stanice PBC u SAD i 25% /а ostale (uglavnom z.a anglofonske potrošače)] 7 Dakle, nove tehnologije ne pružaju nikakvu sigurnost /а samostalno finansiranje muzičkih proizvoda na osnovu slobodne ponude i potražnje One ne vode u /latno doba Naprotiv, podvlače strukturalne suprotnosti kulturnog života a posebno muzičkog života između sektora koji, da bi se razvijao ili preživeo, treba obavezno da traži društvenu pomoć, i sektora koji je rentabilan zato što koristi proizvode koji mogu da dopru do ogromne međunarodne publike. iOb.avl cno u „htudcs de radio-television RTBF 1 ' 35, novembar 1 985 ' Prevela s francuskog

Mira Kun

17 Reiner Moritz,.,TV Worid profile”, dans: TV World (Slika TV sveta. u: TV sveti

125