RTV Teorija i praksa

Snežana Nikolajević

MUZIČKO VASPITANJE - I POVRH TOGA

Nije nimalo slučajno što se segment muzike u obrazovnom programu zove muzičko vaspitanje. Termin je uzet iz našeg školstva i ukazuje na vaspitnu ulogu muzike u svakom obrazovnom sistemu. Muzika. u obrazovnom programu treba, dakle, da vaspitava ukus pre svega - i zbog toga muzička emisija treba da sadrži sve elemente umetničke televizijske tvorevine kvalitetno muzičko delo i interpretaciju, adekvatnu vizuelnu prezentaciju, televizijsku i televizičnu dramaturgiju, jasnu temu, aktuelnost. A prevashodno obrazovne i informativne akcente. Kako muzičko vaspitanje na beogradskoj televiziji več ima svoju malu tradiciju i neko sopstveno iskustvo, naša razmatranja o obrazovnim aspektima muzike na televiziji biće na njemu zasnovana, U mnogim dosadašnjim diskusijama o muzičkim emisijama školskog programa izneta su mišljenja da one ne treba da se svode na neku vrstu školskog časa ili zamene za školski čas, več da svojim sadržajem i formom pruže nadgradnju onome što se uči u školi, zatim da obrađuju teme koje su ostale van školskog programa, da na zanimljiv način govore o raznovrsnim temama, koristeči se pri tom prednostima samog medija. To je i osnovna postavka od koje se polazi pri oblikovanju svake serije i emisije. Po pravilu, serije i emisije prevashodno su namenjene određenim uzrastima. U toj skali postoje uglavnom dva stupnja: emisije namenjene mališanima do 10-11 godina i one namenjene učenicima viših razreda

140