RTV Teorija i praksa

I u današnje vreme snimaju se filmovi o svetu igrača, koji ie uvek sam po sebi zanimljiv T ali uz vnpma mnogo baleta. Tako da se može reči kako su to baletski filmovi. Najbolji primer je Životna prekretnica u kojoj glavnd ulogu igra Mihail Barišnjikov. Nasuprot Crvenim cipelicama gde je radnja bila sasvim sporedna, a i zbog specifičnosti epohe Djagiljeva prilično neprihvatljiva, u Životno ј prekretnici fabula i balet su od podjednakog značaja. Viđeni su odlomci iz velikih baleta a i mnoge ekshibicije izvanrednih igrača. Tu ideju koristi i sovjetski film Solistkinja baleta. Druga vrsta baletskih filmova koji su preteča igranih baleta na televiziji su filmovi poput Hofmanovih priča, u kojima se umesto operskog ambijenta (pojavljuje se u prologu, epilogu i kao uvođenje u činove) sve vreme igra. Opet glavne uloge igraju Helpman, Čerina, Širerova. Snimljeni su baletski filmovi Romeo i Julija sa Galinom Ulanovom, Spartak sa Vasiljevim (prikazan i na našoj televiziji) i mnogi drugi. Mogučnosti filmske kamere najveštije, i najuspešnije, koriščene su u Crvenim cipelicama. Kada bi neki naš reditelj uspeo da snimi televizijsku emisiju koja bi makar podsečala na to remek-delo (igračke sekvence u Crvenim cipelicama) elektronika danas pruža skoro neograničene mogučnosti - bio bi to veliki uspeh naše televizije. Ali da bi uspeh bio potpun nije dovoljan samo talentovan, maštovit reditelj, več i koreograf koji između ostalog razume zahteve televizije i spreman je da im se pokori.

139