RTV Teorija i praksa

Posebno isticanje zaslužuje činjenica povečanja ukupnog obima umetničke muzike u odnosu na 1983. godinu. uvođenjem u program serije velikih muzičkih dela u 1984. godini. Kod narodnog muzičkog idioma veču prosečnu trajnost izazvalo je povečanje zastupljenosti kompozicija u narodnom duhu koje vidno preovlađuju u seriji Folk pamda, a inače su po prosečnom trajanju nešto duže. SUBŽANROVSKA STRUKTURA MUZIČKIH EMISIjA SA PREOVLAĐUJUĆOM MUZIKOM 1. Urnetnička rnuzika Kriteriji razvrstavanja muzičkih subžanrova formulisani su na osnovu dugogodišnje prakse muzičkih redakcija i televizije u našoj sredini koja je kao radna osnova inaugurisala principe na osnovu kojih se određivala konkretna pripadnost svake pojedine muzičke tačke nekoj od muzičkih grupa ili podgrupa. U okviru umetničke muzike grupisanje kompozicija је vršeno dvojako: po načinima izvođenja i izvođačkim aparatima, s jedne. i hronološkom pripadništvu različitim stvaralačkim epohama sa druge strane. Ukrštanjem podataka o načinima izvođenja i muzičkim izvođačkim aparatima sa pripadništvom muzike različitim stvaralačkim epohama u istorijatu nastanka i razvoja umetničke muzike, jednostavno se dolazi do saznanja da su emitovana oratorijska dela u programskoj 1984. godini рге svega pripadala modernoj muzici (u 1983. godini oratorijumi ili njihovi odlomci nisu bili zastupljeni), dok je u operskom repertoaru TV Beograd potpuno preovladavala romantika i moderna. Sasvim u skladu sa normalnim očekivanjima s obzirom na brojnost nastalih vrhunskih dela u svakoj od stvaralačkih epoha. u 1983. godini oko dve trečine simfonijske muzike pripada romantici, a tri petine emitovane muzike u 1984, godini potiče iz pera savremenih kompozitora. dok su muzička dela iz postromantičkog perioda u programskim izborima tek nagoveštena. Dela za horske ansamble koja su našla mesto na programima u toku 1983. po izuzecima pripadaju baroku, odnosno romantici, a 9/10 (ili oko 260 minuta) modernoj muzici, što se u 1984. menja

150