RTV Teorija i praksa

utoliko što od kompozicija nastalih u ranijim periodima muzika klasike i romantike ima nešto značajniju zastupljenost pored inače blaže preovlađuiuče savremene muzike (odnos moderna; ostala = 1:11 Sa kamernom muzikom ravnoteža između savremene i ostale emitovane tokm 1983- preiazi u 1984 u korist muzičke klasike u odnosu 3/5 : 2/5. Vokalna i instrumentalna solistička muzika sa orkestarskom i klavirskom pratnjom uglavnom ne izlaze iz navedenih okvira uz naglašenije učešče barokne solističke instrumentalne muzike kako uz orkestarsku. tako i uz klavirsku pratnju. Pomenute muzičke vrste autorski i izvođački većim delom pripadaju stranoj muzici, ali ipak selektivno, jer npr u oblastima operske. simfonijske i orkestarske muzike prevagu u okviru celog analizovanog muzičkog materijala imaju kompozicije stranog, a oratorijska, horska. kamerna i dela vokalne i instrumentalne sollstičke muzike domačih kompozitora, Zbog poznatih razlika u ukupnom bogatstvu muzičkog umetničkog stvaralaštva na planu domaća - strana muzika, dela stranih autora, nastala u svim periodima koji pripadaju prošlosti. preovladuju u značajnoj meri. što redakcija u okviru mogućnosti nadoknađuje količinski maksimalnom prezentacijom kompozicija savremenih domaćih autora. 2. Zabavna i džez-muzika Kao i umetničku i zabavnu i džez muziku takođe karakterišu relativno dugi hronološki (i sa tim u vezi i stilski) dijapazoni, što je takođe bio osnov subžanrovskih razgraničenja. Međutim, u težištu preciziranja unutrašnje strukture zabavne i džez-muzike, pored njene stilsko-hronološke pripadnosti koja je i inače znatno preciznije određena u odnosu na umetničku muziku, je i njeno autorsko i izvođačko poreklo, prvenstveno na relaciji domača strana zabavna i džez-muzika. Zastupi jenost domaće zabavne i džez-muzike je sasvim evidentna u obc programske godine i samo sa malim izuzetkom muz.ike starog Beča (što je razumljivo s obzirom na njenu autorsku i interpretatorsku

151