RTV Teorija i praksa

duhu su, prema hronologiji nastanka i delovanja, razdvojene i posmatrane kao stare gradske pesme i savremene kompozicije u narodnom duhu, jedne i druge izvođački diferencirane prema stepenu i bitnosti stručnih intervencija u izvođenju, odnosno vlastitoj namenskoj izvođačkoj pripadnosti (vokalnoj ili instrumentalnoj praksi). Relativno je novo saznanje da su kompozicije u narodnom duhu kao i stare gradske pesme i romanse za TV programe aktuelne skoro isključivo kao muzički aranžirana programska materija, Kao element koji nesumnjivo može i mora doprinositi iscrpnijem prezentovanju suštinskih podataka o kompozicijama u narodnom duhu. spisak iz koga se vidi i učestalost pojavljivanja kompozicija pojedinih autora u svakom slučaju značajno upotpunjuje tu sliku. To je ujedno i neka vrsta top-liste aktuelnosti pesama različitih autora, bitno korigovana htenjem da u tim izborima za programe kvalitet svake kompozicije pojedinačno bude u prvom planu. POREKLO IZVOĐENE MUZIKE Koriščena muzika đomaćih autora količinski je, naravno, ograničena i ukupnim mogučnostima domačeg muzičkog autorstva u celini, pa je to, opet u okviru nevelikih mogučnosti, nadoknađivano favorizacijom domače muzičke reprodukcije, što je dalo znatno drukčiju sliku ukupne koriščene muzike. Ukupna domača i strana produkcija i reprodukcija muzike po svojim proporcijama su međusobno suprotstavljene svesnom akcijom Redakcije koja na objektivne okolnosti veće zastupljenosti stranih autora, što je rezultat znatno razvijenije muzičke kulture, odgovara nastojanjima da maksimalno proponira domaču muzičku reprodukciju. Tako posmatrana muzika domaćih i stranih autora i izvođača na programu TV Beograd, tokom programske 1983. i 1984, bile su u sledećim odnosima:

153