RTV Teorija i praksa

specifičnost), potpuno preovlađuje u muzičkim emisijama, a takođe i kao ilustrativna muzika. Naročito su stepeni prevage domače pop. evergrin i rok-muzike, što utisak o programu u celini mora menjati i u osnovi i to kako njegovu jezičku tako i muzičku komponentu. Takođe je zanimljivo i izoštravanje preciznosti podataka o stvaralačkom poreklu najfrekventni je muzike za zabavu nastale u različitim zemljama, a emitovane u muzičkim i drugim emisijama TV Beograd. Dakle. pored operete i muzike starog Beča, stvaralački i interpretativno prirodno vezanih za Evropu, udeo američkog džeza i pop-muzike je u obe posmatrane programske godine bio preovlađujuči, uz količinski relativno podjednaku zastupljenost ostvarenja гок-muzičara sa oba kontinenta i iskazanu nadmočnost Evropljana u oblasti avangardnih tendencija muzike za zabavu. Po učestalosti pojava aranžmana. učešće naših autora zabavne muzike je veoma znatno i ustaljeno. mada bi ukupan broj domaćih aranžera mogao biti veći, u čemu su i nove potencijalne mogućnosti njihovog još življeg učešča u programima TV Beograd ove vrste. 3. Narodni muzički idiom A) Različite vrste narodne muzike S obzirom na umetničke intervencije, narodne melodije su i razvrstane na one a) kod kojih nikakve intervencije te vrste nisu učinjene (izvorne narodne pesme i igre): b) improvizovano izvedene u čije izvođenje je inkorporirano iskustvo profesionalnih muzičara, specijalista za narodnu muziku i c) stilizovane, pi čemu se podrazumevaju stilski muzički aranžmani kao kompozitorske umetničke intervencije koje striktno predodređuju načine izvođenja tih muzičkih narodnih umotvorina. Najfrekventnije forme narodne muzike su: pevana i svirana narodna muzika, osobito zastupljena u seriji emisija Kolovođo, nogom kreni tokom 1983. kao i Znanje-imanje u čitavom analizovanom periodu. B) Kompozicije u narodnom duhu i stare gradske pesme Autorske pesme u manje ili više primetnom narodnom

152