RTV Teorija i praksa

Ana Šomlo: Vi često režirate muzičke emisije na televiziji. Interesuje me kakav je vaš odnos i kontakt prema muzici bio pre nego što ste počeli da se bavite profesionalno televizijom? Da li ste se ikada bavili muzikom ili ste samo voleli da je slušate? A. Mandič: Ja sam kao i sva deca iz „boljih kuča” (nisam baš siguran da li je moja baš bila „bolja”), učio violinu, neuspešno, Učio sam i harmoniku kada sam bio sasvim mali, sve to, naravno, po želji roditelja, a ništa nije funkcionisalo. Ali, imao sam dobar sluh i voleo sam da pevam. Kada je došao rokenrol, moja generacijska muzika, potpuno sam poludeo za njom i tek kasnije sam otkrivao klasičnu muziku. U stvari teranje na učenje bilo mi je ogadilo klasičnu muziku. tako da sam tek na fakultetu počeo da otkrivam ponešto i onda se to širilo polako pa sada, neču da kažem da sam neki stručnjak, ali sigurno znam dvadesetak koncerata napamet, mogu da ih otpevam od početka do kraja. Nisam od onih koji kažu „volim svaku muziku samo da je dobra”. Ne bi to bilo tačno. Ima mnogo đubreta koje vam truje uši i dušu, samo ja nisam strogo selektivan. A. Š.; Glavni problem muzike za televiziju je kako je snimati? Čini mi se da ste vi pronašli neki modus - da ne bude samo slikanje niti ilustrovanje, već da muzika pruži neki sadržaj. Pamtim vašu emisiju sa muzikom . Šopena i klavirom u kavezu, zatim, sećarn se da ste dobili nagradu na takmičenju u Mađarskoj Postoji li neki ključ za televizijsku muzičku emisiju? A. M,: Ovde se muzika pojavljuje kao primenjena umetnost, Čitam pre neki dan jednog sasvim mladog muzičkog kritičara koji pretenciozno izjavljuje kako on zna da televizija nije umetnost, več informacija plus.. Znate ono: „elektrifikacija plus socijalizam jednako komunizam”. Da, setio sam se: „informacija + komunikacija jednako televizija!” Funkcija televizije u slučaju muzike je, kao i kod radija, da je distribuira u mnoge kuče. Oduvek sam verovao da muzika mora biti bolja kada se i gleda, a ne samo sluša. Problem je sličan i kod književnosti, sa adaptacijom književnog dela za film, kako režirati književno delo da bude bolje na televiziji ili filmu? To se veoma teško i retko događa. Kako preneti muziku, a da bude

200