RTV Teorija i praksa

način razmišljaju, dolaze do asocijativne strukture kojoj je muzika podloga. Ali, tada postoji opasnost od kiča. Da uzmemo, recimo Ruski umetnički eksperiment što je, u stvari opereta, sa malo govora i mnogo muzike. To je muzička priča. Po mom mišljenju scena u kojoj tuberkulozni dolaze da slušaju muziku, socijalističkog pijanistu - je najupečatljivija u našoj muzičkoj produkciji, kada.se preko muzike Kit Džereta koji svira u zanosu čuje kašalj bolesnika, a bolničarka stoji kao poiicajac i kontroliše red. Na kraju kašalj sve više nadjačava tu melanholičnu muziku koja je savremena, ali prebačena u dvadesete godine u Rusiju. To je čarobna sekven'ca koja ne traje više od tri minuta, brilijantno mesto ovog muzičkog žanra - muzičke priče - o којеш razgovaramo. A. Š.: Rediteljski tandem Dimitrijević - Miljković, autori Ruskog umetničkog eksperimenta snimili su nekoliko izuzetnih televizijskih emisija i spotova, a onda su odjednom nestali. Šta oni sada rade? A. M: Ja mislim da su oni pobegli od Televizije. Svi mi koji smo se vezali za Televiziju mislim da sve češče proklinjemo i sebe i svoj izbor i sve zajedno, jer je na Televiziji postalo toliko teško raditi bilo šta. A. Š.: Zašto? A. M.: Ima hiljadu razloga. Generalni okvir je opšta kriza, a ima mnogo i specifičnih razloga za koje nije kriva opšta kriza, več Televizija. Evo jednog detalja. Fakultet dramskih umetnosti školuje reditelje godinama. Oni dve decenije nijednog reditelja nisu primili do nedavna, kada je jedan primljen u Političko-informativni program a drugi u Zabavni program. I oni su primljeni samo zato što su prethodnici otišli u penziju. Da je drugačiji sistem rada u Televiziji ja ne bih ni bio za to da reditelji budu u stalnom radnom odnosu. Televizija bi trebalo da za stalno angažuje realizatore, Ijude koji rade Dnevnik i tu vrstu programa. Ne smatram da su na fakultetu naročiti kapaciteti, ali studenti su svakako mogli da nauče nešto o televizijskoj režiji od profesora Save Mrmka. Tehniku predaje sigumo najkompetentniji čovek, inženjer Luj Todorovič, montažu prvi mikser Živojin Lalić, pa poslednje dve godine moja malenkost predaje TV režiju

203