RTV Teorija i praksa

najnelogičnije; stavljen je znak jednakosti između novokomponovane muzike i šunda, verovatno u neznanju da su, na primer, pesme Ej salaši, Mito bekrijo, Osam tamburaša i dosta drugih, u stvari novokomponovane pesme. Rekoh da je dosta reči „prosuto”, ali nije na odmet da se podsetimo nekih suština novokomponovane narodne muzike: značajan podatak: narodna pesma se više nigde u svetu ne produkuje. Produkuje se samo revolucionama pesma koja podrazumeva određene etičke norme; doskora je nove produkcije narodne pesme bilo u Latinskoj Americi, ima je još u Rumuniji, ali sa visokim poetskim i muzičkim zahtevima; nedostatak poetskog momenta je prvo što uništava novokomponovanu narodnu muziku; nema više spoja reči i muzike, ali kada se taj spoj javi onda tvorevina izuzetno uspeva; ako novokomponovana muzika ne podleže poetskim normama, etičkim zahtevima i ako podrazumeva, najčešče, nedostatak elementarnog muzičkog umeča, onda je normalno da največim delom pripada oblasti kiča, pa prema tome poprima i odlike kiča - u susretu sa duhom traži potpunu pasivnost, stereotipiju, podatna je i računa sa onim najslabijim u čoveku; neverovatno je prilagodljiva i više koncentrisana na prethodno rečeno, nego na kvalitet. Stoglava aždaja punog novčanika u vreme populamosti meksičke muzike postače surogat te muzike. Prodorom grčke tnuzike (ali kakve'i putem filma odmah se bestidno šluži grčkim melosom. Sada kroz nju duvaju vetrovi homeinizma! piilagodiče se disko ritmu, pojaviče se sa novim željama pred početak školske godine, na ispraćaju u vojsku, na sal.ranama. a u isto vreme pretendovače da bude najmdoljubivija, ne birajuči u koji kontekst da strpa rec „Jugoslavija”; više nego igde u njoj vladaju zakoni tržišne džungle, Sve je to paradigma jedne situacije i opšteg stanja. Srbija i Bosna su cme tačke na muzičkoj karti Evrope;

219