RTV Teorija i praksa

31. minut 4 7, minut J.Đuiejić, živo magnetofon TR-O-14625 60. minut

(D.Skarlati, Dve sonate za čembalo, 10 rain. 30 s) Bah je od rane mladosti prepisivao dela velikih majstora i na taj način uspevao da uđe u suštinu njihove umetnosti, otkrije tajne kompozitorskog zanata. Tako je on učio. A stvorio je dela koja su daleko nadmašila i zasenila svoje uzore. Kasnije, tokom života Bah je gotovo uvek pisao po narudžbini. Tako je za grofa od Brandenburga napisao niz koncerata, sačuvao ime Brandenburg od zaborava koji bi ga sasvim prekrio, a stvorio muziku koja če blistati za sva vremena. (J.S.Bah, Brandenburški koncert br. 6, 19 min.) Odjava emisije

U emisije klasičnog tipa prezentacije, koje dosežu najsloženije probleme muzičkog stvaralaštva i izvođaštva ogvetljavajuči tu problematiku sa različitih stanovišta, možemo übrojiti ciklus Osvetljenja Trečeg programa Radio-Beograda. Forma emisije pripada tipu u kome spiker saopštava tekst autora emisije Hristine Medič, potom se emituje integralni tekst Arnolda Šenberga (koji je snimio drugi glas) posvečen J. S. Bahu, sa snimljenim muzičkim primerima, a zatim muzička dela Baha u orkestraciji A. Šenberga. Sadržina emisije ima karakter istraživanja novih i manje poznatih pogleda na Bahovu muziku, njegovih kompozicionih postupaka, a ova je izdvojena iz ciklusa od tri teme posvećene Bahu iz ugla Osvetljenja. Ovakav tip emisije mogu pratiti samo specijalizovani slušaoci, kulturni radnici, muzički obrazovani, Ijubitelji i poštovaoci muzike, reduvni posetioci koncertnih dvorana, diskofili.

25