RTV Teorija i praksa

Тако su tokom tri godine emitovanja slušaoci ovog programa mogli da prate tekstualne priloge autora kao Nikola Hercigonja, Enriko Josif, Konstantin Vinaver, Dejan Despić, Predrag Milošević, Andreja Preger, Dušan Kostič i drugi, kao i čitave plejade autora srednje i najmlađe generacije od kojih su neki svoj talenat ispoljili prvi put pišuči upravo za Stereoramu. Nije potrebno isticati da је ovakav zadat nivo veoma teško neprekidno održavati i da je povremeno bivalo i biče iskliznuča koja se Redakcija trudi svim silama da izbegne. Jedan od načina su i serije emisija Iz arhiva Radio-Beograda i Stereorama je izabrala za vas u kojima se, prekopavanjem arhiva kako naše tako i drugih jugoslovenskih radio-stanica, otkrivaju tekstovi izuzetnog kvaliteta, najčešče davno zaboravljeni, iz pera autora kao što su Raško Dimitrijevič, Petar Bingulac, Pavle Stefanovič, muzički pisac Danilo Pokorn i mnogi drugi, sa čijim razmišljanjima je susret, biio prvi ili ponovljeni, uvek dobrodošao. Ove serije omogučavaju i uvid u prezentaciju muzike na drugim radio-programima, često potpuno različitu od nase, pa samim tim zanimljivu. Pored tekstova iz arhiva, preuzimaju se i kompletne aktuelne emisije drugih stanica. Toliko o tekstovima. Pozabavimo se sada osnovnim sadržajem programa Stereorama - muzikom. Mogučnost da se tokom celog dana muzika plasira u funkciji nje same, bez vremenskog i sadržajnog prilagođavanja drugim emisijama kao što je to slučaj na ostalim programima, predstavljala je veliki izazov. Manje više svi rodovi umetničke muzike bili su i do tada zastupljeni na radiju. Ono što je predstavljalo novinu, to je mogučnost da se svi ovi rodovi plasiraju u znatno večem obimu (dvodnevni program Stereorame, na primer, znatno premaša ukupnu nedeljnu minutažu muzičkih emisija Trečeg programa). Ovo je konačno pružilo priliku da se sa prakse izbora koji se neminovno često kreče u sličnim okvirima, predje na praksu integralnog emitovanja, što slušaocima omogućava da, makar retko, čuju i gotovo potpuno nepoznata dela, često nepravedno zaboravljena, i na taj način prošire svoje muzičke horizonte. Tako su, pre svega u emisiji

41