RTV Teorija i praksa

MI2RM2. Тако bi pevani metar stalno korišćenog napeva u svrhe demonstriranja postupaka primene računara - Pod Glogovcem žuta trava bio izražen na sledeći način: MI2RMI2. Zamena malih slova velikim nije učinjena zato što se želela promena simbola, već zato što je i to bio jedan od dosta važnih elemenata efikasnijeg korišćenja računara. Rukovođeni istim principima izvršili smo izmene u istom smislu i u formulama kojima se vrši AOP prezentacija muzičke rečenice, pa bi na isti naćin saobražen napev Pod Glogovcem žuta trava bio predstavljen sledećim melopoetskim analitičkim izrazom: Al2 8123 0404/3/0404. I konačno, rekapitulacija svih elemenata melodijski arhaične mačvanske pesme Pod Glogovcem žuta trava, izgleda u celini ovako: 1. Tonske visine: 4DX50276 4G030000 5AV20072 5CW20266 5CW40306 2. Tempo: 4072 3. Melodija: /-1221/210-1 /323/ 1 /33/ 1 0/- 1 -1 -1 1 00 4. Ritam; /6666/6666Р4/66/66/ 5P6 56 46P6 5. Takt: 020403040204 6. Govorni metar: 080404 7. Pevani metar; MI2R Ml 2 8. Numerička kvantifikacija pevanog metra: 0404/3/ 0404 9. Muzička rečenica; Al2 8123 10. Numerička kvantifikacija muzičke rečenice; 0404 /3/0404 Kvotni uzorak od po 40 (ukupno 120) kao reprezentativni skup primera iz Zbornika JMF II - Makedonija Miodraga Vasiljevića i izbora ilustrativnih napeva za rad „Specifične konstruktivne forme makeđonskih napeva” Aleksandra Linina, zatim „Pesme beloruskog Poljesja” Zinaide Jakovljevne Možejko i Muzička tradicija Srbije II - Mačva Ljubinka Miljkovića, bio je osnova čijim korišćenjem je izvršeno ovo probno uporedno istraživanje. Prema već saopštenom redosledu prvi element unesenog muzičkog niza, upoređene tonske visine su pokazale primetnu unutrašnju saobraznost, jer stepen sličnosti ipak prevazilazi veličine međusobnih razlika, Zasiupljenost arhaičnih napeva iz Mačve (u Zborniku ih ima oko 12%, koliko i u izabranoj kvoti za analizu), parirana je na

131