RTV Teorija i praksa
PLEJ-BEK Uslovi rada u tonskom studiju su gotovo idealni prema onom šta se događa na terenu prilikom sinhronog snimanja. Zbog toga je dobro svaki put, ako je to moguće kombinovati prednosti ovog rada sa zahtevima koje postavlja knjiga snimanja. Rad na plej-beku je primer takve jedne sprege. АИ, baš taj rad pokazuje kako je i pored svih priprema ipak teško izbeći iznenađenja sinhronog snimanja pogotovo ako se ova praksa ne obuhvati celovito. Ukoliko se, između ostalog, ne predvidi i rad u montaži. Jer, pored zahteva koje imaju izvođači, postoje i zahtevi još nekih članova filmske ekipe pa i montaže koje treba zadovoljiti a, što će tek sveobuhvatno obezbediti optimalne uslove za rad na obradi tona. Iz navedenih razloga ulogu montaže prilikom obrade plej-beka posmatramo iz dva ugla s obzirom na to da li je reč o: snimanju slike pomoću plej-bek tona ili o montaži slike i plej-bek tona. U oba slučaja reč je o operacijama u čijem je epicentru montažer. Pipseri - postavljanje i rad Svaki put, izuzev kada se radi sa originalom formata 6,25 (magnetofonska traKa) montažer obeležava ptej-bek ton odgovarajućim zvučnim oznakama koje su poznate kao pipseri. Pipser je zvučni impuls od 1000 Hz koji tonski snimatelj upisuje na perfomegnetnu traku iz koje će monlažer prema potrebi isecati komade u dužini merenoj brojem fonograma (nezavisno od (brmata). Isečen komad trake pipser, nalepi se svojom glanc stranom na mat stranu plej-bek tona. Pipser je na ovaj način, kao i plei-bek ton. okrenut svojim tonskim zapisom prema magnetnoj glavi uređaja za reprodukciju.
176