RTV Teorija i praksa

Pipseri se raspoređuju ispred muzičke numere u prostoru koji ima ulogu blanka. Razmak između njih mora da iznosi 24 fonograma (po jednu sekundu). Razmak između trećeg pipsera i početka muzike veći je od prva tri za dužinu koja je dovoljna klaperu posle udarca klape da izađe iz kadra, i iznosi 48 fonograma, odnosno dve sekunde (2x24). Ovaj razmak je i priprema izvođačima za početak muziciranja ili pevanja.

slika 14

Nalepljivanjem četvrtog pipsera povećaće se razmak između trećeg i početka muzike za tri sekunde, odnosno za još dva interf|!a. Naime, posle lepljenja prva tri pipsera u razmaku od po 24 fonograma lepi se i četvrti na odstojanju od 2x24 fonograma. Četvrti pipser 'će biti zalepljen 24 fonograma od početka muzičke numere. Razmak između pojedinih pipsera u oba slučaja ima svoju pravilnost koja se može tumačiti ritmički i predstaviti kao sledeće proporcije 1 : 1 : 2 ili 1 : 1 : 2 : 1.

slika 15

Pošto se plej-bek tona ne montira uvek u celoj dužini interesantno je pomenuti iz ove prakse još jcdan karakterističan momenat koji se istovremeno tiče i rada se pipserima. S obzirom na zahteve knjige snimanja moguće je:

178