RTV Teorija i praksa

a) da se integralna dužina plej-bek tona iseče na fragmente; b) da se integralna dužina plej-bek tona podeli na fragmente bez sečenja, jednostavnim nalepljivanjem pipsera u deonicama koje se naknadno odrede. U prvom slučaju je važno da se zna tačno mesto plej-bek fragmenta u budućoj celini, sekvenci ili montažerskoj rolni. Ukoliko se radi na ovaj način montažer je dužan da na svakom fragmentu zalepi na početku blank (kao i na kraju) koji će poslužiti za nalepljivanje pipsera prema metodu koji je napred objašnjen. Od montažera se takođe zahteva da sečenje fragmenata obavi tako da je u svakom trenutku mogućno vratiti ih u celinu iz koje su uzeti. Odlepljivanjem blankova trebalo bi ih jednostavno polepiti na mestima na kojima je napravljen rez. Kako se obavlja podela na fragmente pokazuje sledeća slika. Na primeru aj'vidi se kako izgleda integralna celina prilikom obeležavanja deonica. Te deonice su F,, F 2 , F 3 , itd, Posle preslušavanja celom dužinom muzičke numere montažer će dermatografom tačno obeležiti mesta na kojima se pravi rez, početak fragmenta, kraj fragmenta kao i mesto za sečenje. Treba obratiti pažnju na detalj da se početak deonice ne poklapa sa mestom za rez. Mesto reza je uvek nekoliko taktova ispred početka deonice.

slika 16

179