RTV Teorija i praksa
besplatnog programa; u zamenu će CBS dobiti prodaju pet minuta vremena za reklame po satu programa. Dobit će biti podeljena između dve kompanije. (~World watch”, BM/E’s World Broadcast News, mart 1986) Sjedinjene Američke Države - Američka televizijska mreža NBC je osigurala pravo prenosa Olimpijskih igara iz Seula 1988. godine. Očekuje se da će to doneti kompaniji oko 500 miliona dolara, uključujući i pravo prodaje vremena za reklame, za oko 180 sati programa. Za Koreju bi to bio ugovor vredan pola milijarde dolara. Posao je zaključen oktobra 1985. godine između kompanije NBC, Međunarodnog olimpijskog komiteta i Olimpijskog organizacionog komiteta u Seulu. NBC predviđa da će nadmašiti ogroman uspeh mreže ABC sa Olimpijskih igara u Los Anđelesu 1984. godine. Ipak, očekuje se da će u Seulu biti najveća konkurencija televizijskih kuća iz celog sveta, još od Igara u Minhenu 1972. godine, kao i da će se u nju uključiti i televizijski centri istočnoevropskih zemalja. (~NBC jumps in for 01ympics”, TV World, nov, 1985) Indija - Indijski radio AIR (All India Radio), koji pokriva celu zemlju, odlučio je da preko pedeset stanica počne sa emitovanjem reklama, ali da njihovo vreme ne pređe više od 5% od ukupnog programa u toku dana. Očekuje se zarada od osam miliona dolara u toku prve godine emitovanja. („Аll India Radio goes commercial”, BM/E's World Broadcast News, mart 1986) Saudijska Arabija - Televizija je u ovoj zemlji 11. januara 1986. godine započela emitovanje reklama na drugom kanalu, stanici koja daje program na engleskom jeziku. Do tada nije bilo reklama ni na jednom od televizijskih kanala. U toku prvih šest meseci emitovanja biće reklamirani samo proizvodi ili usluge domaćih kompanija. Dozvolu za rad, kao i smernice nove politike je dalo Ministarslvo za informacije. Nadaju se da će to biti prilika da lokalne kompanije i organizacije povećaju ugled i prodaju. Ovim novinama će se pomoći razvoj televizje u Saudijskoj Arabiji. a u isto vreme sačuvati tradicionalna islamska kultura. („Saudi Arabian TV goes commercial”, BM/E's World Broadcast News, mart 1986)
222