RTV Teorija i praksa

је nezamenljivo pomagalo pri vežbama učenika na odseku za engleski jezik, snimanju uličnih dokumentaraca u okviru nastave iz društvenih nauka, ili neka vrsta zajedničke oglasne table koja služi za širenje raznovrsnih informacija među nastavnicima i učenicima. U poslovnom svetu mogućnosti neposredne primene videa u obučavanju ili propagandi su očigledne. Međutim, u većini slučajeva njegova primena razlikuje se od slučaja do slučaja, a njegova upotreba često raste paralelno sa rastom značaja koji mu se pridaje. VIDEO U OBRAZOVANJU Svoju premijeru video često doživljava kao sredstvo za obučavanje u institucijama, ili u okviru neke druge vrste obrazovne delatnosti. Mogućnosti televizije na obrazovnom planu tokom niza godina oduševljavale su samo stručnjake, i ono što je sada poznato kao instrukciona ili obrazovna televizija, najpre je u različitim formama isprobavano u učinioci, radionici, prodavnici, ordinaciji, i stotinama drugih mesta, a takođe i na televiziji zatvorenog kruga, kablovskoj televiziji, ili TV difuziji. Mada je bilo velikih nesuglasica u pogledu načina njegovog korišćenja, audiovizuelni pristup smatra se izuzetno efikasnim kada je nastava u pitanju. Veliki broj stručnih knjiga i članaka napisano je na ovu temu, a u tu svrhu utrošene su i velike sume novca. (Prema proceni jednog stručnjaka, samo Fondacija Ford priložila je između 200 miliona i 1 miiijarde dolara tokom poslednjih nekoliko godina za razne obrazovne TV eksperimente i programe.) Рге televizije tipa uradi sam (do-it-yourse!f TV). školski TV program bio je, neizbežno, isto toliko udaljen od učenika koliko i komercijalna televizija, samo što nije u toj meri interesantan. Oni koji su zaduženi za sastavljanje programa kolebali su se između sledećih neprivlačnih mogućnosti: panel diskusija, demonstracija, ili direktnih predavanja koja su često držali ~TV nastavnici” birani prema svom temperamentu ili uverljivosti. Da li su ti metodi efikasniji od uobičajenog nastavnika koji radi svoj uobičajeni posao, uživo i lično? Razumljivo, promenljivi faktori su tako mnogobrojni da niko ne može da bude apsolutno siguran, i tako se o ovom pitanju i dan-danas žustro raspravlja. Godine 1972. Komitet za istraživanje obrazovanja i obučavanja u američkoj Saveznoj državi Ajdaho je, u okviru svog pokušaja da spoji obrazovanje s tehnologijom. došao.

88