RTV Teorija i praksa

Autorska prava i Doktrina o pravičnom korišćenju Da bi se primio i/ili koristio audiovizuelni materijal koji se nudi ргеко satelita, važno je da se: a) dobije pismena dozvola od organizacije ili vlade koja je vlasnik satelitskog kanala. Molba koju univerzitet pošalje treba da naglašava obrazovnu i istraživačku vrednost satelitskog materijala za njegove nastavnike i studente stranih jezika. b) u svako doba slede smernice za snimanje emitovanih radio-televizijskih programa u obrazovne svrhe (\ Dodatak A); cl prilikom primanja međunarodnog programa mudro vodi računa o stavu koji prema autorskim pravima ima dotična zemlja. Neke zemlje imaju doslovno politiku „otvorenog neba” - smatraju da signal iz ma kojeg satelita pripada onome koji ga prima, ukoliko onaj od koga signal potiče ne brani prijem posebnim zakonom ili „preturanjem programa” (skramblovanjem, ili kodovanjem signala). U drugim zemljama, pak, prijem privatnih signala bez dozvole nije zakonit. Međutim, posebna dozvola se može izdati za eksperimentalni, razvojni ili demonstracioni rad. A avedeni radovi Littlewood, William, Comunicative Language Teaching (Komunikativna nastava jezika), Kembridž, „Cambridge University Press”, 1981. McArthur, Tom, A Foundation Course for Language Teachers (Temeljni tečaj га nastavnike jezika), Kembridž, „Cambridge University Press”, 1983. Nord, James, „Developing Listening Fluency before Speaking: An Alternative Paradigm” („Razvijanje tečnosti slušanja pre govorne - alternativna paradigma”) System, No. 8 (1980), str. 17. Schwerdtfeger, Inge, „Perception Oriented Foreign Language Learning and Teaching” („Nastava i učenje stranog jezika usmereni na opažanje”), System, No. 8 (1980), str. 27.

83