RTV Teorija i praksa

DODATAK A. SMERMCE ZA SNIMANJE EMITOVAMH RADIO-TELEVIZIJSKIH PROGRAMA Marta 1979. _godine, kongresmen Robert Kastenmejer, predsedavajuči Kongresnog potkomiteta za sudstvo, građanske slobode i obezbeđivanje pravde, naimenovao je Pregovarački komitet koji se sastojao od predstavnika obrazovnih organizacija, autorskih agencija i umetničkih udruženja i sindikata Sledeće smernice odražavaju jednoglasnost Komiteta u pogledu primene načela „pravičnog korHćenja" za snimanje, čmanje i upotrebu snimaka emito\anih programa u obrazovne s\ rhe. One specifikuju razdoblja čuvanja i koriščenja takvih sninmka u učionican’a i па sličnim mestima namenjenim nasta\ i. kao i za obrazovanje kod kuće. Svrha ustano\ lji\anja o\ ih smernica jeste postavljanje merila kako za vlasnike tako i za korisnike televizijskih programa zaHićenih autorskim pravom. 1. Ove smernice važe samo za snimke emitovanih programa koje neprofitne obrazovne ustanove pra\e u samom trenutku emitovanja. 2. Jedan radio-televizijski program se može snimati sa signala, za vreme emitovanja (uključujući istovremeno kablovsko prenošenje) i čuvati u neprofitnoj obrazo\ пој ustanovi tokom razdoblja ne dužeg od 45 uzastopnih dana posle dana snimanja. Po okončanju tog razdoblja čuvanja svi snimci načinjeni za vreme emitovanja moraju se uništiti ili obrisati. Pod ~radio-tele\ izijskim programima” razumeju se televizijski i radio-programi koje radio-televizijske kuće emituju za prijem kod opšte publike, a koriste se bez ikakve naknade. 3. Snimke emitovanih programa pojedinačni profesori smeju da po jednom upotrebe u toku relevantnih nastavnih delatnosti, i još se jednom smeju upotrebiti samo kad je nastavu neophodno potkrepiti, u učionicama i sličnim prostorijama posvečenim nastavi, unutar jedne iste zgrade, skupine zgrada ili univerzitetskog kampusa, kao i u kućama učenika/studenata kojima se pruža ozvaničena kućna nasta\a, tokom pnih 10 uzastopnih školskih dana od onog četrdeset petodnevnog razdoblja čuvanja, „Školski dani”

84