RTV Teorija i praksa

Jelena Babić-Erleman

POVODOM DVESTOTE EMISIJE „КОСКА, KOCKA, KOCKICA"

REČ-DVE O „КОСКIСГ Prošlo je već više od dvanaest godina od onog novemhra 1974. kada je na televiziji emitovana prva emisija za decu predškolskog uzrasta pod nazivom Kocka, kocka, kockica. Od toga doba generacije mališana su, družeči se sa Brankora i Kockicom neosetno osvajali znanja i pojmove, videli ono što, možda, nikada ne bi videli. Neosetno i uz igru naučili su ono što im je, neku godinu kasnije, trebalo u školi za matematiku, poznavanje prirode i društva, maternji jezik. Učili su i kako se može igrati i učiti, učiti iz zabave. Prve emisije u crno-beloj tehnici übrzo je zamenila nova obojena televizija, čime je čar novoga bila još više pojačana. Promenila se i koncepcija emisija, kako bi to odrasli nazvali, mozaički tip zamenile su emisije sa jednom temom. Međutim, suština je ostala ista, pružiti predškolcima znanja potrebna za školu (i život) uz na izgled malo napora, u igri i druženju ne samo sa vršnjacima već i sa Brankom koji je postao potpuno „njihov". Pažljivi gledalac bi i sada mogao da kaže da to nisu monotematske emisije - one su kolaž pojmova, znanja, zabave i igre. I sigurno bi bio u pravu. Predškolska deca Deca ovog uzrasta po svim pedagoškim i psihološkim teorijama su dovoljno zrela da osvajaju nova saznanja. Međutim, nisu pripremljena da to rade samostalno, da koriste knjigu. Njihovu radoznalost treba produbiti.

201