RTV Teorija i praksa

pogođena konkurencija njihovoj osnovnoj delatnosti. S druge strane če doći do regionalnih monopola, ako isti novinski izdavač ne izdaje samo lokalne novine, nego još i lokalnu televiziju ili radio. Drugo razmišljanje je šta bi se desilo na nivou koriščenja, na nivou programa, kada bi se takva konkurencija, između dodatnih programa koje nude različiti priređivači, ostvarila. Diskusija se vodila oko toga da li če se menjati programi, da li če ti programi koji dolaze od komercijalnih priređivača biti sasvim drukčiji - ako žele da konkurišu programima javne televizije. To neče imati povratno dejstvo na programe javnih televizijskih stanica. I kako če gledaoci koristiti takav širok program? Onda će možda previše gledati televiziju umesto da rade pametnije stvari. Možda će unutar televizije tražiti više razonode, još više razonode, još manje informacija. To su sve bila pitanja koja su u prvoj fazi diskusije o novim medijima igrala neku ulogu, i to - kao što rekoh igrala veliku ulogu. Ta faza je težište imala pre deset godina, ali još i sada traje. Interesantno je, ako se sečate, tada, pre deset godina, u Saveznoj vladi, još je bila onda Socijaldemokratska vlada i u mnogim pokrajinama su vladali socijaldemokrati, i.u odnosu na to centralno pitanje politike medija postojalo je političko neslaganje. Hriščansko-demokratska partija, proizvođači, konzervativni deo društva bili su za napredak u ovom pogledu, za uvođenje privatne televizije, znači dodatnih programa, Demokrati, sindikati koji sebe smatraju naprednim s političkog aspekta, bili su za zadržavanje status kvoa u politici medija Bili su protiv privatne televizije, ili dodatnih programa, nego da ostane kao što je bilo - državna televizija. Bila je to pat pozicija u pogledu politike medija. Ali ta se situacija promenila uvođenjem novog niza argumenata. Naime, paralelno sa padom ekonomskog rasta i porastom nezaposlenosti u Saveznoj Republici Nemačkoj, što je pre deset godina bilo vrlo izraženo, tada su se setili da bi unapređenje nove tehnike, a novi mediji su se predstavili kao idealan tip novih tehnika, bilo prikladno da se problemi rasta proizvodnje pokrenu i da se reše ili üblaže problemi nezaposlenosti

168