RTV Teorija i praksa

rade na plasiranju proizvoda. Ja kažem da je to integrisana reklama, da se ne može isključiti. Reklama se ne integriše samo u sliku kao, recimo, u sportskim prenosima, nego kada u radnju neke drame ili filma itd. to uklopite, to je integrisana reklama u radnju filma. Kod javnih televizijskih ustanova se prvi put to pojavilo, a mi smo mislili da će to uraditi privatnici. I protiv našeg očekivanja vidimo da oni kažu da je to što rade javne ustanove protivzakonito. I poslednja tačka o kojoj želim da govorim, gde se razlikuju očekivanja i iskustva. Mi smo u užoj obiasti kablovske televizije, u industriji opreme očekivali da se dodatni program i ponuda programa neče moći primati sa starim prijemnicima i da će to biti impuls za porudžbinu novih aparata. Međutim, toga impulsa nije bilo. To se može naknadno objasniti. Gledaoci su naručili nove aparate, ali u onom istom vremenskom ritmu kao što su i pre kupovali nove televizore. Jedino priključak za kabl se naručivao. Mi smo očekivali da će dodatni programi dovesti do toga da se u porodicama oseti potreba za više televizijskih aparata, da bi se sačuvao mir u porodici. Međutim, to nije bio dodatni impuls, nego u okviru normalne kupovine televizora. Ima više televizora u kućama, u domaćinstvima, ali ne novih aparata, nego nov aparat stoji u dnevnoj sobi, na oltaru (kud spada) u centru, a stari aparati putuju na periferiju domaćinstva, več prema hijerarhijskoj situaciji u porodici, prema deci itd. Drugi problem je bilo pitanje video-rikordera. Kako če ponuda kablovskih programa dejstvovati na prodaju video-rikordera. Jedni su rekli - koristiće se video-rikorderi da bi loše programe kompenzovali putem snimanja. Ako je to glavni faktor korišćenja video-rikordera onda je veći broj programa loš za kupovinu video-rikordera. Ako dva ili tri programa koje želite da vidite teku istovremeno onda treba video-rikorder da se to snimi pa da se kasnije gleda. Kod hipoteze za što više programa treba više video-rikordera, znaći, to će unaprediti njihovu prodaju. I jedna i druga hipoteza su tačne, samo za različite grupe Ijudi. Postoji grupa Ijudi koji se ponašaju prema jednom, oni imaju video-rikorder u centru. A drugi, koji sada mnogo više prave arhive, snimaju naučne diskusije i sl. Industrija ostaje

180