RTV Teorija i praksa

је dugo bio elitna umetnička kategorija na televiziji - TV drarne. Svaki put se javlja rnnoštvo nedoumica i oko muzičkih programa, čija raznorodnost (snimci javnih koncerata, studijska izvođenja орега i baleta, obrazovni muzički programi, dokumentarci o muzičkim stvaraocima, video-radovi, itd.) navodi na predlogc o preciziranju festivalskih propozicija u vezi s ovom selekcijom. Sasvim je, uz to, logično i pitanje kako se jedan televižijski festival može smatrati reprezentativnim ako na njemu nema direktnog prenosa, kao imanentno televizijskog oblika komunikacija, i dnevnih vesti i izveštaja koji su televiziju učinili sredstvom masovnog obaveštavanja par ехсеИепсе. No to su zahtevi koji nameču mnogo organizacionih kompiikacija i od kojih se delom mora odustati zarad razumnog okvira svake smotre. Ova, veoma prestižna i sasvim lišena komercijalnih dodataka, ima za cilj međunarodnu razmenu i promociju istinskog kvaliteta, pa je utoliko opravdano što se usredsređuje na vrstu programa koja se može razmenjivati i svoje blagotvorne uticaje, pojačane i nagradom ~Prix Italia”, preneti preko što više nacionalnih televiz.ija širom sveta. U dva primera Festival se ipak dopunio i prilagodio z.ahtevima vremena i potrebama prakse Prošle godine uvedene su dve novine. Prva je osnivanje selekcije ekoloških programa kojom se želi podstaći medijsko angažovanje u neophodnom podizanju nivoa ekološke svesti na našoj planeti. Ponuda programa ove vrste još je mala, ali je status koji je ekologija dobila na ~Prix Italia” dragocen znak njene zainteresovanosti za „mešanje” televizije u ovu važnu oblast savremenog života. Druga novina je uvođenje nagrade za najbolju televizijsku adaptaciju literarnog dela C ini se da bi bilo mnogo uputnije da festival podstiče specijalno pisanje televizijskih scenarija, dakle originalne tekstove a ne prerade. Literatura je ionako najveći i nepresušni izvor građe za televizijski igrani program, većinom, istina, opravdano, kao klasićna kulturna baština, ali ponekad i kao nužno zlo upravo u nedostatku pravih televizijskih tekstova.

190