RTV Teorija i praksa

Muzika na teLeviziji (Ekran na ekranu), Sanda i Arsen Dedič

А. Š.-.Da li mislite da se drugačije treba ponašati pred pozorišnom publikom, televizijskim kamerama i da li je isto glumiti u filmu i televizijskoj drami? S.M.L.: I da nastavim: apsolutno jednaka količina koncentracije, tehničkog znanja i nadahnuča je potrebna za repliku ili muzičku frazu koja je upučena gledaocu u poslednjem redu kazališta. Unutrašnji potenciometar vas vodi, ali zato je preduslov: moramo „baratati” svojim glasom, tijelom, artikulacijom, sluhom, moramo se tim tehnikama služiti - a tada, neka govore muze!? A. Š.-.Koliko znači profesionalno obrazovanje za jednog glumca i da li se treba obrazovati za televizijskog voditelja ili to podrazumeva samo inteligenciju, inventivnost i snalažLjivost? S.M.L.: I sami znate da Vaša alternativa koja podrazumeva „samo” inteligenciju, inventivnost, snalažljivost - ne stoji. Stalno gledamo toliko divnih voditelja koji posjeduju navedena svojstva, ali ih zbog nedostatka zanata, vještine, tehnike - ne mogm iskoristiti. Najbanalnija mala greška kojom se na satovima govornih vježbi „masiraju” glumci, kao što je grubo atakiranje početaka fraze, što daje neprijatan, šišteči zvuk zraka kojim punimo pluča, opterečuje i

229