RTV Teorija i praksa

bude u samoj žiži muzičko-scenskog zbivanja i, praktično, delimično izneverio vlastita medijska svojstva i preimućstva! - Inače, snimak predstave ореге Toska, koji je realizovao ton-majstor Petar Matić, bio je odličan, jer je uglavnom pratio i mizanscenska kretanja protagonista, tako da su slušaoci radija stekli pravi utisak o izvođačkim dometima te izuzetne onerske večeri. Kao zaključak ostaje konstatacija da bi i übuduče trebalo misliti na mogučnost organizovanja direktnih prenosa sa operskih predstava koje, kako to übedljivo pokazuju snimci Atile i Toske nisu tako lošeg kvaliteta u izvođačkom pogledu, što su dosad redovno isticali muzički urednici Radio-Beograda, isključivo se opredeljujuči za studijske snimke. Svakako, studijski snimci su jedno, snimci živih izvođenja - drugo, ali i jedni i drugi, a ponajpre direktni prenosi, zaslužuju da se nađu na radio programu. DOSLEDNO VLASTITOJ SHEMI I PRAKSI I proteklog leta Treči program Radio-Beograda dosledno se pridržavao svoje sheme. Nizale su se, po ustaljenom redu, muzičke i govorne emisije. Ponekad samo, njegovi muzički urednici uspeli su da nas iznenade emitovanjem novih snimaka koji se nisu čuli na našim radio-talasima dosad. Tako je sredinom avgusta 3 emitovan oratorijum za soliste, hor i orkestar Raj i Peri Roberta Šumana. Delo su izvodili: Eda Mozer i Regina Majrenke (soprani), Brigita Fazbender (mecosopran), Nikolaj Geda i Alvaj Trip (tenori) i Ginter Veber (bas), zatim Ног Muzičkog društva i Dizeldorfski simfoničari, pod vođstvom Henrika Čica. Moram reči da je to izvođenje oratorijuma Raj i Peri Roberta Šumana imalo obeležje pune perfekcije. Međutim, šteta je što je reprodukcija snimka tog inače manje poznatog Šumanovog dela protekla gotovo anonimno. Nigde nisam mogao primetiti da je to izvođenje posebno najavljeno, niti je auditorij upoznat sa karakteristikama dela. Takođe, ni sama reprodukcija snimka nije bila propraćena potrebnim komentarom

3 Treći program Radio-Beograda, 17, VIII 1987, posle 21.00

28