RTV Teorija i praksa

2. AMERIKA a) Sjedinjene Američke Države U SAD od ukupno emitovanog programa samo 2% potiče iz uvoza. Izraženo u procentima to izgleda veoma malo, međutim, u obzir se mora uzeti obim i kompleksnost američke televizijske produkcije. Što se tiče samog obima, ta dva procenta izražena kroz vreme emitovanja predstavljaju količinu programa veču nego §to su programi mnogih nacionalnih televizijskih sistema. Svake nedelje emituje se ргеко 250 uvezenih programa a najmanje jednoj trečini stanovnika u SAD dostupan je neki od njih. Specijalizovana TV mreža - Španska međunarodna mreža (SIN) emituje medijski program sa više od 100 emisija nedeljno, od kojih je večina inostranog porekla. SIN pokriva 21% teritorije sa oko 26 miliona domačinstava, što predstavlja ргеко 30% ukupnog stanovništva SAD. U Njujorku, na primer, dve stanice emituju gotovo isključivo inostrane programe, dok tri druge stanice redovno emituju bar poneku uvezenu emisiju. U toku analiziranog dvonedeljnog perioda vreme dodeljeno programima inostranog porekla iznosilo je ukupno 354 660 minuta (ili 2% ukupnog vremena emitovanja). Skoro polovina uvezenih programa potiče iz dve zemlje - Meksika (24%) i Velike Britanije (25%). Na ostale zemlje Latinske Amerike odnosilo se 30% a na ostale, uglavnom evropske zemlje, preostalih 21% od ukupno uvezenog programa. U SAD je sve prisutnija kablovska televizija. Skoro jedna trećina domaćinstva je pretplačena na neku od kablovskih stanica. Neke kablovske mreže u značajnoj meri koriste uvezeni materijal. To se može ilustrovati primerima sa tri odabrana tržišta - Njujork, Portland i Litl Rok. U toku analiziranog dvonedeljnog perioda, na svakom od ovih tržišta moglo se preko kablovske televizije videti 60 - 70 emisija uvezenih iz 8 do 12 zemalja. Največi deo tog programa činili su igrani filmovi a ne televizijske emisije. Približno polovina ovih uvezenih programa poticala je iz Velike Britanije.

50