RTV Teorija i praksa

se borba za slušaoce ne može voditi bez UKT i stereo-tehnike. RT LUKSEMBURG GUBI SLUŠAOCE Luksemburg je i/gubio više od polovine slušalaca sedamdesetih godina a njihov broj se i dalje smanjuje, ali dosta sporije. Uprkos nastojanjima da poboljša svoju ponudu, analiza iz 1971. godine pokazala je da je RTL obuhvatao 11,5% slušalaca dnevno. Deset godina kasnije anali/om za 1981/82. utvrđeno je da je ovaj procent iznosio samo 5,6% dnevno. Iz 7vanične medijske analize dobijeni su podaci da je prosečan krug slušalaca po satu 1981. iznosio 1,9% a 1986. 1,2%. Posle sjajnog porasta slušanosti radio-stanica Zapadnonemačkog radija (WDR), naročito nove stanice WDR 4 koja sada postaje nosilac radio-propagande, za RTL dolaze još teža vremena. Prema poslednjim rezultatima zvanične medijske analize tačno osam od deset slušalaca pratilo je ARD reklamnu kampanju tokom perioda od četrnaest dana. Dnevni domet radio-propagande porastao je više od dva puta od 1968. do 1985 zahvaljujuči pre svega većem izboru stanica i početku radio-propagande na NDR. RADIO-PROPAGANDA OČEKUJE PROMET OD JEDNE MILIJARDE MARAKA Uopšte uzevši propaganda u SR Nemačkoj kreče se povoljnim vodama. Na već izuzetno visok stepen rasta koji je propaganda beležila prethodnih godina, sa izuzetkom 1985. kada je propisom skraćen propagandni program NDR sa 42 na 32 minuta, nadovezala se vrlo uspešna 1986 godina. Bruto-promet radio-propagande za 1986. i/nosio je okruglo 750 miliona maraka, ne raćunajući Radio-Šle/vig-Holštajn i privatne radio-stanice u Minhenu, Nirnbergu i Berlin i /а koje nema pou/danih statističkih podataka Samo jedan pogled na nekoliko prvih meseci 1987. poka/uje da tri nove privatne radio-stanice u

43