RTV Teorija i praksa

poznajemo te snimke sa izdanja na analognim (crnim) gramofonskim pločama, mišljenja smo da je prvim izdanjem naših kompaktnih ploča postignut sasvim zadovoljavajući rezultat. Zato treba samo požeieti nova izdanja kompaktnih ploča sa etiketama Produkcije gramofonskih ploča RTB. Kada se posmatra situacija na svetskom tržištu jasno se može videti da kompaktne ploče nisu više budućnost koja je već počela, več stvarnost sa sve širim perspektivama. Njihova reprodukcija na programima radio-stanica u svetu svakodnevna je pojava. Zato valja očekivati da i Treći program Radio-Beograda uvede, poput programa Stereorama, redovnu muzičku emisiju sa snimcima reaiizovanim na kompaktnim piočama. PERFEKCIJA ORKESTARSKOG MUZICIRANJA Reprodukcija snimka koncerta Simfonijskog orkestra Radio-televizije Ljubljana, emitovana na trećim programima naših radio-stanica 9 , još jednom je potvrdila da se ovaj izvrstan ansambl nalazi u sjajnoj izvođačkoj formi. Na koncertu čiju smo reprodukciju slušali kao solist nastupio je fagotist Jože Babič, a dirigovao je Martin Fišer-Diskau. Program je росео izvođenjem jedne zanimljive kompozicije savremenog autora - Kostasa Statasa. Čuli smo njegove Koncertne dijapozitive za violinu, klavir i orkestar. Učinilo nam se da kompozitor u tom delu napušta uobičajene načine tretmana solističkih instrumenata u odnosu prerna orkestru. Statas je uspeo da ostvari zanimijivu koncertantnu formu čije su se zvučne plohe duhovito smenjivale stvarajuči efektne kontraste. Potom je emitovan Mocartov Koncert za fagot i orkestar B-dur: interpretacija Jožeta Babiča bila je više nego nadahnuta, što se posebno osetilo u drugom stavu kada je do punog izražaja došla lepota njegovog tona i raspevanost u tumačenju prefinjene mocartovske kantiiene. Najzad, kruna koncerta - izvođenje Simfonije br. 15, op. 141 Dmitrija Šostakoviča. To poslednje simfonijsko deio velikog kompozitora mnogi smatraju i najenigmatičnijim

9 Treči program Radio-Beograda, 28. IV 1988

16