RTV Teorija i praksa
ovo radiofonsko ostvarenje ne može reći i da je „anti-emisija”! Zato što radio podrazumeva neograničenost slušalačkih asocijacija i tako omogućuje - nemogućno. Nudeći apstraktne zvućne slike radio se pokazao kao pogodan medij za prikazivanje nadrealističkog baleta. Uz Miiojevičevu muziku siušali smo precizno interpretiran tekst Rističevog scenarija, što je svakako zasiuga reditelja Darka Tatiča. Glumci su umeii da nagiase ironične tonove, aii smo ostaii u diiemi: nije li uiogu deteta trebaio poveriti nekom od miadih članova Dečje radio-dramske grupe, iii, po principu kontra-efekta, zrelom muškom giasu? PRODOR KOMPAKTNIH PLOĆA U specijalnoj emisiji Trečeg programa Radio-Beograda 8 predstavljene su prve dve kompaktne gramofonske ploče (iii dva kompakt-diska) što ih je objaviia Produkcija gramofonskih pioča RTB, Reč je o snimcima muzike stare Srbije, iz razdoblja od XIV do XVIII v. u izvođenju tenora Dragoslava Aksentijeviča-Pavla i ansambla „Renesans”, kao i Liturgije Stevana Mokranjca u izvođenju Hora RTB, pod upravom Miadena Jagušta. Snimci su realizovani u studijima Radio-Beograda, a sami kompakt-diskovi su izrađeni u Seulu, u Južnoj Koreji. Da podsetimo: prve kompaktne gramofonske pioče (kompakt-diskovi) na svetskom tržištu pojavile su se, zajedno sa iaserskim čitačima (gramofonima) još 1982, kao rezultat saradnje i dogovora poznatih izdavača ploča - kompanija „Phiiips”, ~Sony”, CBC, DG i ~Decca: I, evo, sada, šest godina posie, i naš izdavač ploča, PGP RTB, pridružuje se danas več veiikoj porodici producenata, odnosno izdavača kompaktnih ploča. Ideja urednika Trečeg programa Radio-Beograda da slušaocima predstave prva naša izdanja kompaktnih pioča bila je svakako opravdana, što je dokazaia i sama emisija. Mogučno je sasvim pozitivno oceniti te prve kompaktne pioče sa našom etiketom. Buduči da dobro
8 Treći program Radio-Beograda, 20. IV 1988, 21.00
15