RTV Teorija i praksa

NEDA DEPOLO, jedan od pionira posleratne beogradske radio-drame, bavi se umetnošću radija od završetka studija na Muzičkoj akademiji i Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Specijaiizacije u Itaiiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji. Inicijator i reaiizator mnogih istraživanja u oblasti radiofonskog izraza. Jedan od pokretača Dramske radionice Radio-Beograda. Kao autor dramatizacija i radiofonskih kompozicija dobitnik je više jugoslovenskih i međunarodnih nagrada Kao dramaturg i ko-reditelj radiofonskog deia Malo večno jezero Vladana Radovanoviča dobitnik je nagrade „Đanfranko Zafrani” na Međunarodnom konkursu ~Prix Italia” 1984, zatim nagrade „Udruženja italijanske štampe” na ~Prix Italia” 1985, kao dramaturg, za radiofonsko delo Traganje po pepelu Đorđa Leboviča, i nagrade „Premio Ondas” 1979, kao autor radiofonske kompozicije Duž duge, duge ulice. Dramaturg je većine nagrađenih emisija na jugoslovenskim i međunarodnim takmičenjima, od prvih jugosiovenskih nagrada za izvornu radio-dramu, preko međunarodnih nagrada za Krajputaše, nagrada ~Prix Itaiia” 1971 i Resavsku pećinu, ~Prix RAI” 1977, oba dela Arsenija Jovanovića, do Magle Stojana Srdiča, jugosiovenska nagrada za emisiju u celini i nov radiofonski pristup 1985. godine Među njenim brojnim dramatizacijama ističu se Laža i paralaža noći Dušana Matića, Pismo sestri - iz Peščanika Danila Kiša, Usta puna zemlje Branimira Ščepanoviča, koje su nagrađene prvim nagradama na jugoslovenskom festivalu radio-drame, kao i dramatizacija Hazarskog rećnika Milorada Paviča. nagrađena na konkursu Radio-Beograda za najboija godišnja ostvarenja 1987. godine, Učestvovaia zapaženim prUozima na međunarodnim simpozijima u organizaciji Evropske unije za radio-difuziju. Objavila više napisa o umetnosti rađija, kao i dve Zvučne antologije.

200