RTV Teorija i praksa

postiže redovno samo u jutarnjim i ranim popodnevnim časovima. Ako se tome doda i podatak da i Studio B tokom dana skoro uvek ima među Beograđanima više slušalaca nego klasični programi Radio-Beograda, moramo se zapitati gde leže osnovni razlozi ovakvih opredeljivanja slušalaca. Čini se da u ovom momentu mogu biti ponuđeni već neki mogući odgovori vezani za najslušanije termine klasičnog radija: - kada je reč o jutru, izgleda da odgovor leži u činjenici da stanovnici velikog grada tada izrazito malo uopšte slušaju radio; - u ranim popodnevnim časovima blok narodne muzike i humora (Karavan) očigledno nije sasvim po meri urbane publike, јег se u to vreme u Beogradu okuplja oko radija isti procenat stanovništva kao i u unutrašnjosti, ali se opredeljuju za studentsku emisiju i emisiju muzičkih želja na gradskim programima; - potpuno drugačija situacija je kod ključne dnevne informativno-političke emisije pod nazivom Novosti dana, kojoj uspešno konkurišu ni po čemu srodne emisije. Verovatni razlozi nezainteresovanosti Beograđana za Novosti dana mogli bi se možda tražiti u relativno visokom stepenu koriščenja drugih sredstava informisanja - štampe i, naročito, televizije. Očigledno je da razlozi ovakvih opredeljivanja Beograđana ne leže u boravku potencijalnih slušalaca na radnom mestu ili u vremenu povratka Ijudi sa posla, jer se maksimalna dnevna slušanost radija uopšte, u Beogradu najčešče ostvaruje u prepodnevnim časovima. U kojim programskim segmentima su gradski programi načinili prodore i potisnuli klasične programa na planu slušanosti? Prvi je u tome uspeo Studio B 90-minutnom kasnom jutarnjom informativnom emisijom Beogradska razglednica voditelja Đoka Vještice uz čuveno ßeograde, dobro jutro Dušana Radoviča. Posle decenije emitovanja, iako i dalje najslušanija u Beogradu, Razglednica menja atraktivnog voditelja, a satirični prilozi nestaju übrzo posle smrti Duška Radoviča.

49