RTV Teorija i praksa

svakodnevno srećemo na programu. Otuda mislim da je i kod nas pa i u svetu, što je danas izuzetno za Zapad, a sutra verovatno i za Istok - kasnije če se razvijati i u radiju sve ono što ima regionalnu, lokalnu ili gradsku dimenziju, iznaći če upravo u tom procesu odgovarajuče trendove decentralizacije. I kao potreba čoveka, auditorija i kao kulturno-politička nacionalna prirodnost a istovremeno i kao karakteristika razvoja elektronskih medija. Otuda kada je reč o radiju izvesno je da i kod nas budučnost možemo videti u ovom obliku specijalizacije u tipu urbanog, gradskog radija, jer objektivno postoje limiti u povečanju obima programa, vremena za emisije da bi zadovoljile različitost struktura ovih programa. GORANKA OLJAČA (Sarajevo): Dopustite mi mogučnost utiska da je večina gradskih programa stasala i da je „mali brat,” kako su ga ponekad zvali, porastao i prerastao osečaj inferiornosti koji je zaista imao ponekad prema matičnoj stanici, odnosno „velikom radiju.” Jer, „mali brat” jeste bio i nestašan i ponekad agresivan, uređivački nije znao uvek precizno šta hoče, ali hteo je to odmah. Decenije postojanja omogućile su da se stekne profesionalna i uređivačka zanatska zrelost i tu se, po mom mišljenju, gradski radio približava klasičnom radiju. Da li je u tom vremenu gradski radio izgubio ponešto i od hrabrosti, i od svežih ideja, i od krvi, pitanje je koje može stajati i precizan odgovor teško je sada dati. No, možda ga treba tražiti u svetlu ove činjenice postojanja omladinskih i studentskih programa koji su, po mom mišljenju, konkurenti gradskom programu i to u onom pravom smislu, u smislu konkurencije na planu medijske obrade, dakle radiofonskog dizajna. Saglasni smo oko potrebe postojanja gradskog radija, čini mi se i jedinstveni, a očigledno da je vreme da se postavljaju pitanja njegovog daljeg razvoja i njegovih eventualnih prednosti u budućnosti. ŽIVKO NEDELKOVSKI (Skoplje): Ukazujući na višestranost i višeznačnost grada urbanisti i urbani sociolozi ističu da grad kao oblik prostorne organizacije ijudskog života nije samo kompleks fizičkih struktura.

61