RTV Teorija i praksa

nisu zakinuti i da su čak preterano informisani, što je jedan od postojećih pogleda na raznovrsnost o kojoj se govori. Za njih, direktno snimljene emisije (ono što se smatra pravom televizijom) koje omogućavaju diskusije na široko različit način o gorućim aktuelnim temama dana zauzimaju veoma istaknuto mesto u programu. Postavljanje pitanja gledaocima iz „dalekih” država, na primer serija emisija direktnih satelitskih razgovora između britanskih i sovjetskih žena o svakodnevnim problemima sa kojima se susreću, pokazala je da postoji veoma visok stepen Ijudske tolerantnosti i razumevanja. U emisiji Belfast-Riga žene su govorile o alkoholizmu, skupoći, religiji, jeziku narodnosti, razvodu, dodirujući sve ono što ih razdvaja kao na primer obrazovanje, rat, nezaposlenost, itd. na veoma razborit način. Saosećanje koje je tohko potrebno u današnjim komunikacijama na svetu, bilo je očigledno. Enegrija koja je najpotrebnija da se veruje da možemo da premostimo sve razlike između različitih gledalaca na mnoge načine može da se stvori i ovakvom jednosmernom ali dijaloškom masovno-medijskom komunikacijom. Druga mogućnost premošćivanja razlika između gledalaca je izgleda metod zapošljavanja tzv. iskusnih urednika koji imaju zadatak da izmisle nove programe za pubhku koja je slabo uključena u potrošnju televizije. Tako je odskora poznata voditeljka iz vremena hipizma Mis Strit-Porter kako je nazivaju јег nije feministkinja, prvo usrećila 4. kanal emisijom Network tabloidne forme, kombinujući svoj ogovaračko-novinarski stil sa zabavnim tačkama usredsređenim na gledaoce od 16 do 24 godina starosti koji umesto da gledaju TV 27 sati nedeljno kao osrednji Britanac, gledaju samo 17 sati. Ova emisija je zatim toliko bila uspešna da su i ostali kanali plagirali nešto slično, a gospođica S-P je dobila znatnu sumu od BBC gde sada radi planirajući programe za mladu publiku za koju kažu BBC nikada nije shvatio da mora da stvori programsku politiku. Mnoga istraživanja su pokazala da ovaj uzrast gledalaca ulazi u kategoriju najvećih potrošača svega i svačega na tržištu i da zbog toga mora da bude prioritet svake komercijalne politike. Tabloidna TV formula je nalik na nedeljne ilustrovane novine u kojima je nabacano onoliko priča koliko može da stane i to bez obzira na različitost

128