RTV Teorija i praksa

David a ko Golijat?" Brojni italijanski i inostrani eksperti, okupljeni na ovom kolokviju, usmerili su svoje misaone snage рге svega ka iznalaženju mogućeg evropskog odgovora na sadašnju pravu invaziju stranih (čitaj: američkih) vizuelnih produkata. Kada je reč o samom takmičenju, za nas je najinteresantniji odgovor na pitanje; kako smo se ove godine predstavili međunarodnoj javnosti i kako smo na Kapriju ukupno prošli? Pošto smo, bar kada je u pitanju radio, gotovo naviknuti na odlične vesti, bilans će nam se ovoga puta možda činiti i nepovoljniji nego što zapravo jeste. Dobrih glasova zaista je manje nego u nekim ranijim periodima, kada smo se u radio-konkurenciji ravnopravno nosili sa najvećim produkcijama sveta i zaredom osvajali glavne nagrade festivala. Sada se, međutim, desilo da su nam oba festivalska toka, i radijski i televizijski, doneli i poneki izrazito negativan poen, tako da i poređ pojedinih uspeha možemo ukupno govoriti o izvesnom uzmaku i ne sasvim ispunjenim očekivanjima. Ali, da krenemo od vedrije strane stvari. Ovde je od naših emisija najbolje ocenjeno muzičko delo Fauvel (urednik i reditelj Marjeta Gačeša, reditelj Irena Glonar, muzika: Lojze Lebič), koje se našlo pri samom vrhu festivalske lestvice vrednovanja. Ova zaista izvanredna radiofonska kompozicija nije nam donela nagradu, ali je u saopštenju žirija, zajedno sa još dva programa, izdvojena iz celokupne preslušane selekcije takozvanim specijalnim pominjanjem. Zanimljivo je podsetiti - ne radi intrige, već istorije - da se Fauvel, inače pobednik Ohridskog festivala 1987. godine, u prošlom ciklusu već bio plasirao za ,Prix Italia", ali da je u poslednjcm trenutku, zbog spora oko autorstva, povučen iz takmičenja. Nesporazumi su u međuvremenu očigledno izglađeni, paje ova vrhunska produkcija Radio-Ljubljane najzad ipak dobila i međunarodnu oznaku kvaliteta. Pitanje je, međutim (a ono će sigurno ostati bez odgovora), da li je Fauvel prilikom pomenutog kašnjcnja .ispustio svoj red", to jest, da li bi mu prošlogodišnja konstelacija stvaralačkih i kritičarskih merila, po

222