RTV Teorija i praksa

koja vam je bliska, preko recimo nekog izvodača koga poznajete, ili... S.S.: Ma naravno. Da je taj privatni...pogotovu kod Ijudi koji su muzički laici kao što sam ja, da neko poznavanje, ili ličnosti, ili konteksta, ili situacije utiče da bilo predstavu ili kompoziciju zavolite. Ja sam recimo, kad bi me pitali, koga od operskih naših pevača volim... I. I.: Pitam vas. S. S.: Rekao bih da je to Milka Stojanović. Sigurno i zbog toga što je ona izvrsna pevačica, ukoliko sam ja kompetentan to da procenjujem, ali i zato što je lično poznajem, što sam bivao u situacijama kada je ona počinjala u Metropolitenu i znam koliko je strepela i koliko sam ja zajedno s njom strepeo - i s njom i s njenim mužem, itd. dok je. .. kada je trebalo da nastupi. I sigumo da čovek, nije neki apstraktni antitet veličina već učgstvuje integralno u nekom činu, dok sam je ja slušao u Metropolitenu nisam slušao samo muziku, nego je uz to bilo vezano i sve ostalo. I. I.: I, da li imate joS neki takav momenat u iivotu, mislim... kad vas je osoba ili situacija odvukla na muziku... to vas pitam zato... S. S.: Pa porodično sam vezan, doduše ne za muzičara već za balerinu, koja opet ne može da igra bez muzike. Mada može i to. I. I.: Dobro, i ovako, kada ste prinudeni da slušate baletsku muziku, da li je razlikujete od ostalih? S. S.: Razlikujem, samo vidite, ona opet kod mene izaziva jednu užasnu nesigurnost, kad čujem Labudovo jezero meni je prva asocijacija da ću da padnem sa prstiju, znate. To je pomalo strah, verovatno svake balerine, pa asocira strah koji je vezan za sasvim normalan životni kontekst. Ali mogu da razlikujem, siguran sam. Sticajem okolnosti sam gledao dosta baleta i ona ima - to vi znate sigurno bolje nego ja - ima nešto tancualno, zbog toga i jeste baletska muzika. I...provocira, pokret provocira. Provocira neku

236