RTV Teorija i praksa

I. L: Pa to je isto tako kao kad bih ja sad operski libreto tretirala kao knjilevnost. Ne znam kako biste se osećali. Posle onih svih ,ah ", *vaj", jnaj". Da li ste čitali tako neki lihreto? Ali...da vidimo, kaiite mi jedan primer, baš me zanima. Jednu dobru muziku i jednu dobru scensku umetnost. S. S.: Pa recimo... Kurt Vajl, i Brehtovo...ide sa Brehtovom muzikom, ili šta ja znam, recimo u filmu, ne znam da li ste gledali ... Ljubavni slučaj... ne, nego... Makavejevljev film, prvi koji je snimio... I. I.: Gledala sam svaki. Mislite na Čovek nije tica? S. S.: Čovek nije tica, da. Ona Betovenova muz’ka koja ide preko... koja je korišćena veoma malo ali veoma funkcionalno. I dobija ta scena sigumo u preko te... nije Betoven ništa potcenjen zbog toga, niti je pao zbog toga što je izvođen u jednom kontekstu koji nije prevashodno muzički. I. I.: Nije, ali vi ste ipak prepoznali da je to Betoven. S. S.: Pajesam, tojesam, to je najčuvenija Betovenova simfonija. Njegova kompozicija, to svi već znaju... I. I.: Vidite neki od danas iivih velikih muzičara reproduktivaca, kao na primer Rihter ili Rubinštajn govorim o pijanistima jer sam ja nekada to pokušavala da budem - veoma se bune protiv svake mogućnosti da se muzika koju izvode, snima. Bilo samo tonski, ili i slikom. S. S.: Što, pretpostavljaju da je taj direktan kontakt sa publikom za njih značajan? I. I.; Da. Sadpazite, vi као publika dosadujete se na njihovim koncertima jer ne molete trčkarati.. .pa sad? Da.. .medutim, ipak, napretkom ove tehnike često se koristi muzika kao ilustracija. S. S.: Znate, ja ću hteti kao neznalica i dalje da insistiram na tome, ni izdaleka se ne čita toliko Šekspir, ili Rasin ili... koliko se klasična muzika izvodi. Čini mi se da se u tom opštem jeku te muzike dresiraju i naše uši i preko koncerata i preko radija, ne govorim sada o

240