RTV Teorija i praksa
i vrsta personalnih interakcija kako na mikro, tako i na makroplanu, rastu proporcionalno nivou obrade vizuelnog dela spota - tako da su i kvantitativno i kvalitativno najizraženiji u spotovima realizovanim kao mikrodramaturška celina s malom filmskom crticom. Ovu poslednje pomenutu vrstu spota po pravilu karakteriše i artificijelan kostim kao posebno obeležje .glumca" - aktera ili glavnog lika koji vrši neku aktivnost u filmskoj naraciji. U većini spotova .studijske varijante", a pre svegau onima u kojima je prezentovana novokomponovana narodna, a potom i zabavna muzika - kostim svojom uočljivom neprimerenošću muzičko-verbalnom sloju, iako u osnovi nije artificijelan - deluje .pomereno" i neadekvatno i često je primer lošeg ukusa i kiča. Mahom se zasniva na prezentaciji malograđanskog lažnog sjaja i „poslednjeg modnog krika" po svaku cenu, bez obzira na prikladnost, ilijeu funkciji nesuvisle .jeftine" erotske štimulacije - što sve skupa nema nikakve veze s interpretiranora muzičkom numerom. Lokacija ambijenta Lokacija (enterijer, eksterijer, priroda...) i vrsta ambijenta, i u kvalitativnom i u kvantitativnom pogledu dominira u spotovima realizovanira kao mala filmska crtica. Enterijer spotova lociran je isključivo u urbanim okvirima; najčešće je to javno mesto ili objekat (hotel, kafić, restoran, TV salon, disko-klub, sportska dvorana hala, bioskop...) savremeno opremljen komforan stambeni prostor. Eksterijer spotova vezan je i za urabani i za ruralni okvir, kao i za samu prirodu. Eksterijer spotova realizovanih u urbanim okvirima najčešće je ulica ili šetalište, stadion, park, zoološki vrt, otvoren sportski objekat, krovovi zgrada, dvorišni prostor izmedu zgrada, dvorište vojne kasarne, predgrade, ruševine, žcleznička stanica. Eksterijer spotova iz ruralnog okvira većinom je vezan za domaćinsko dvorište, okućnicu i .sokak" (ulicu).
188