RTV Teorija i praksa
Eksterijer spotova ambijentalno lociran u prirodi najčešće čini: livada, pašnjak ili polje, šuma, гека, more, hipodrom; prerija i pustinja. Po logici stvari jer je tehnički najizvodljivije - najveći broj ambijenata i njihovih „ргошепа", bilo iz urbanog ili mralnog okvira (eksterijemog/enterijemog karaktera) ili pak iz prirode uopšte - zabeleženi su u spotovima realizovanim kao mikrodramaturška celina u vidu male filmske crtice. U daleko najvećem broju spotova ambijent po vremenskoj usmerenosti je vezan za savremen trenutak (prezent) 90,7%. U 3,70% spotova u kojima je prezentovana domaća zabavna muzika a koji su realizovani na „hroma-ki podlozi" - ambijent po vremenskoj usmerenosti je bio neodređen (imaginaran, nedefinisan). U 1,85 % spotova strane i 1,85% spotova domaće rok-muzike ambijent po vremenskoj usmerenosti bio je vezan za savremen trenutak i prošlost, dok je u 1,85% spotova strane rok-muzike ambijent po vremenskoj usmerenosti vezan za prošlost i budućnost. Lokacija ambijenta u spotovima pomerenim iz ose savremnog trenutka (desant) vezana je za; a) asortiman ambijenta iz prošlosti (pećine, razrušeni manastiri i njihova okruženja, gubilišta, svetilišta...), kao i b) asortiman ambijenta budućnosti (kosmički brodovi, kosmodrom, napuštena kosmička naselja...). U tim spotovima i samom lokacijom ambijenta kao i Jikovima-konstruktima", te kostimom - potcrtan je fenomen evazije u daleku prošlost, odnosno budućnost elementima fantastike. Pomeranje lokacije ambijenta iz ose prezenta (u past, odnosno futur) kao i kombinacije navedenog, manifestovala se - što je prirodno s obzirom na tehničke mogućnosti - samo u spotovima realizovanim kao mikrofilmska crtica sa scenarijsko-dramaturškom fundacijom. Hroma-ki podloga pokazala se izrazito delotvornom u stvaranju utiska nedefinisanog, imaginarnog lokusa ambijenta spota.
189